Reklama

25 tipů, jak dospět k lepšímu a zdravějšímu já podle blogerky Anety Synkové

Blogerka Aneta Synková vyznává pozitivní, aktivní, zdravý a usměvavý životní styl a je plná elánu. To nás nadchlo a domluvili jsme se s ní na malé spolupráci v podobě příspěvků do fitness rubriky. A tady je ten první na téma "25 tipů, jak dospět k lepšímu a zdravějšímu já"!
11880

STRAVA

  • Existuje mnoho způsobů stravování, jako paleo, sugar free, lacto free, vegetarian, vegan, neřiďte se tím jenom proto, že to je populární. Jsme jedineční, stejně jako naše stravování. Najděte si to své, dokonalý stravovací vzor neexistuje.
  • Nezáleží na tom, jestli jíte 3 či 7 porcí. Každému vyhovuje něco jiného. Důležitý je celkový příjem během dne, v každém jídle dostatek živin, dle vašeho výdeje (sacharidy, bílkovin a tuky).
  • Vybírejte správně – zdravěji a nutričně bohatě. Salát neznamená zdravé jídlo, mnohdy je v něm tučný dresink, chybí bílkovina (maso, mléčné výrobky, vajíčka) a nakonec po něm máte ještě větší hlad. Mnoho lidí se jich bojí, ale věřte, že není čeho. Je to nejdůležitější prvek pro stavbu a správných chod celého těla. Bagety, croissanty, čokolády a podobné svačinky obcházejte obloukem, raději si kupte celozrnnou bulku a balení šunky, nebo jogurt s oříšky.
  • Nehladovte ani se nepřejídejte. Snažte se jíst tak akorát, najděte si takovou tu svoji balanci. Pokud máte po jídle chuť, dejte si hořkou čokoládu, nebo oříšky.
  • Pokud chcete zhubnout, neznamená to jíst méně, ale jíst správně. Dieta je slepá ulice, za to zdravý životní styl životní cesta.
  • Kdo je připraven, není překvapen. Krabičky na druhý den, abyste nemuseli hlad bagetou, zdravé jídlo ve spíži, lednici i šuplíku, nebo proteinová tyčinka v kabelce.
  • Nezatěžujte se tabulkami, počítáním, čísly. Naučte se jíst intuitivně, zapojte zdravý selský rozum. Zbytečně se tak budete stresovat. Život je o balanci, zlaté střední cestě, jak říkám, jezte zdravě, pravidelně, dostatečně a stejně tak se hýbejte.
  • Jsme lidé, kteří mají i chutě, ale zkuste i zdravější variantu. Nakonec už nezdravé sladkosti ani nebudete chtít. Poznejte kouzlo hořké čokolády, oříškových másel, upečte zdravý dort, buchtu, udělejte proteinovou zmrzlinu, tyčinky, palačinky…

POHYB

  • Každý pohyb se počítá. Choďte po schodech, vyhýbejte se výtahům a eskalátorům, uklízejte, blbněte, vyvenčete pejska, tancujte, pracujte na zahradě, skákejte panáka, plavejte, čvachtejte se, milujte s. Buďte co nejvíce aktivní. Uvidíte, že se endorfiny stanou vaším parťákem! Prostě zvedněte zadek, jak jen to jde.
  • Choďte pěšky, jak jen to jde! Někdy není možné jít třeba celou cestu až do práce či školy pěšky, ale vystupte třeba o 3, 4, 5 zastávek dříve, zaparkujte kus od práce a dojděte to pěšky, do obchodu, banky, pošty se projděte, vezmete pejska na procházku, nebo si jen tak vyjděte ven, je jedno jestli na 10, 30 či 60 minut.
  • Posilujte. To je základ zdravého a pevného těla. Čím víc svalů, tím lépe. Zvýšíte si bazální metabolismus (množství energie v klidu, které je potřebná pro chod vašeho těla), také budete vypadat lépe a cítit se tak. Takže se nebojte posilování, ať už s vlastní váhou či závažím.
  • Protahujte se, propínejte svoje tělo, seďte rovně, zapojte jógové pozice, minimálně po probuzení tomu věnujte pár minut. Budete tak ohebnější, obratnější a hlavně se budete cítit lépe.
  • Kombinuje aktivity. Není ideální se upnout jen k jednomu pohybu. Posilování, plavání, rychlá chůze, běh, kolo, tenis, TRX, jóga, crossfit, nebuďte stereotypní, je toho tolik! Bude vás to pak více bavit a s tím přijdou i výsledky.
  • Pořiďte si pohodlné oblečení a boty, ve kterých se cítíte skvěle! Uvidíte, jak vás to namotivuje.
  • To, že se nechce vaší kamarádce, neznamená, že vy jít nemůžete. Nebojte se jít sami do posilovny, bazénu, vyběhnout, spoléhejte se sami na sebe, každý svého štěstí strůjce.

MYŠLENKY

  • Naučte se myslet pozitivněji, trávit více času s lidmi, které vás nabíjí sluníčkovou energií, oprostit se od toho co nás nebaví či nenaplňuje, od negativních lidí, nikde není dané, co musíme dělat, nebo s kým trávit čas. Je to jen na nás.
  • Vzdělávejte se. Ať už ve stravování, vaření, držení těla, strečinku, tak v jazycích, cvičte svůj mozek. A čtěte!
  • Mějte se rádi. Sebeláska je možná už oposlouchaná, ale přijměte sebe samotnou, jaká jste, každý je jedinečný a nádherný. Pokud ale nejste spokojeni s něčím, co jde změnit, chcete zhubnout, nabrat zdravě, vybudovat svaly, tak pro to něco udělejte. Žít zdravě ani neznamená mít 5% tělesného tuku, ale vypadat a cítit se zdravě! Žensky!
  • Naučte se říkat ne tomu, co vás nedělá šťastným, nebo by vám ublížilo. Nejste stroj, který musí vyhovět všem.
  • Váha není důležitá. Právě naopak, čím více svalů, tím lépe. 80 kg slečna může vypadat a cítit se mnohem lépe, než 50 kg. Takže se navažte se, když se začne posilovat, je možné, že kila půjdou nahoru, ale věřte, že to budou svaly, které váží mnohem více než tuk.
  • Buďte trpěliví, mějte vůli, občas zatněte zuby, všechno se nedá změnit ze dne na den. Vykročte ze své komfortní zóny! Překonávejte sami sebe směrem k lepšímu já. Motivujte sami sebe!
  • Karma je zdarma. Přistupujte k ostatním tak, jak chcete, aby se chovali oni k vám.
  • Žijte tady a teď, netrapte se tím, co bylo, co už nezměníte, akorát se můžete ponaučit a zjistit co vás nenaplňuje a co nechcete, ani se příliš nezatěžujte tím, co bude.
  • Nesrovnávejte se s ostatními! A už vůbec ne skrze sociální sítě. Nikdo vám celou pravdu neřekne a vy vidíte jen vrchol ledovce, to co se ukrývá pod hladinou, má každý v sobě a tvoří to největší součást všeho.
  • Usmívejte se. Usmívejte se na kolegy, přátelé, rodinu, okolí, při pohledu na nebe, přírody, či jen na sebe do zrcadla.

Zaujal vás Anety pohled na svět? Více o ní se dozvíte na jejím blogu www.anetasynkova.cz!

Foto: Instagram @anetasynkova

 

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama