Run, baby, run! Návod, jak konečně uběhnout 5 kilometrů

Nějak se začít musí...
9901

Také vám přijde běhání hrozně super, ale máte co dělat s tím, abyste doběhly autobus? Pak je na čase začít makat!

Nevíme jak vy, ale my jsme se celou zimu vymlouvaly na počasí. Když se ale teď podíváme z okna, rozhodně nemůžeme říci, že by mrzlo, nebo že by byly kluzké chodníky. Takže hurá do toho!

1. Stanovte si cíl. A ne, rozhodně nestačí říct: „Ok, za šest týdnu uběhnu 5 kilometrů v kuse.” Přihlaste se na nějaký mini běh v místě vašeho bydliště a pokud tam podobné akce nejsou, spojte svůj první běžecký "závod" s výletem do většího města, kde se nějaké běhy pro začátečníky konají.

2. Trénujte pravidelně, alespoň 3x týdně. Krátký výběh několikrát týdně je účinější než dlouhá vzdálenost jednou týdně. Takže doklusejte na nákup, proběhněte se na oběd,...

3. Pokud vám to pomůže, tak se za každý trénink odměňte. Kupte si nějakou drobnost, nebo si třeba uvařte nějakou dobrou večeři. Pokud trénink naopak vynecháte, nepanikařte, nic si nevyčítejte a těšte se na příště.

4. Nezastavujte! Pokud máte pocit, že už nemůžete, odprostěte své myšlenky od běhu samotného a zaměřte se třeba na pohyb svých rukou. Pokud to nefunguje, tak zkuste počítat třeba auta v okolí, nebo si v mysli podrobně naplánujte další den. Uvidíte, že nakonec ani nebudete vědět, jak jste doběhly domů.

5. Nezapomínejte na strečink před i po tréninku. Ten totiž zabrání tomu, aby vás druhý nebo třetí den po běhu bolely nohy (což by vás mohlo odradit).

 

 

Reklama
sledujte nás na instagramu
Reklama
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Co vám zvedne náladu, když nemáte svůj den?

Reklama
Reklama
Reklama