Reklama

Věrný kamarád jojo efekt

Věrný kamarád jojo efekt Věrný kamarád jojo efekt

Podaří se vám zhubnout, ale pak dvakrát rychleji zase přiberete? Zjistěte, kde děláte chybu.

dieta, mlsání, porce, pravidelně, sladkost, hlad, hodiny, hlídat, kontrola, pití, jídlo
{loadposition breadcrumb}

Věrný kamarád jojo efekt

Podaří se vám zhubnout, ale pak dvakrát rychleji zase přiberete? Zjistěte, kde děláte chybu.

Dávejte si pozor na to, co přesně jíte a jak velké jsou porce. Začněte si psát denní seznam toho, co všechno sníte. Nevynechávejte ani ‚drobnosti' typu větrový bonbon, malý kousek čokolády, lízátko... Zapisujte si také tekutiny, které vypijete. V nich jsou mnohdy rafinovaně skryté cukry, které dokážou posouvat ručičkou na váze.

Pamatujte na to, že:

1. Jídlo neslouží k zahánění smutků z nevydařených vztahů, špatné nálady ani stresů v práci.

2. Necpěte se bezhlavě, když nemáte hlad nebo se jen nudíte. Čtvereček čokolády neuškodí, když si pro něj nechodíte co každou chvíli.

3. Kontrolujte svůj denní příjem natolik, abyste v pozdějších hodinách nedostávala vlčí hlad. V momentě, kdy ideálně nastavený jídelní režim porušíte, sníte vše, co máte po ruce.

4. Předešlý bod má zpravidla za následek, že ve chvíli, kdy jste už totálně hladová, vůbec nedbáte na to, co konzumujete. Máme pravdu? I kdyby byl v lednici jen kečup a scvrklý párek, budou ve vás oba, než řeknete švec.

Co dělat, abyste zas nenabírala kila zpět:

Jezte pravidelně – nejlépe po třech až čtyřech hodinách a po menších porcích, tak nebude hrozit, že se budete cítit hladová a unavenější. Ani tělo si nezačne ukládat tuky do zásob na horší časy. Pokud jste zvyklá jíst více a po třech hlavních jídlech denně, neprokládejte je sladkými pamlsky ani cukry prosycenými šťávami a džusy. Zvolte raději ovoce a čerstvou vymačkanou šťávu z citrusů.

Mlsání – pokud vás po jídle stále sužuje neodolatelná chuť na sladké, buďte trpělivá a chvíli vyčkejte, alespoň půl hodiny. Jídlo v žaludku si potřebuje tzv. sednout, a proto někdy můžete mít pocit, že jste se nedojedla. To vás ale klame pouze mozek, který ještě nedostal signál, že jste ve skutečnosti již sytá.

Pravidelně se hýbejte – nezbývá vám čas na oblíbený sport? Hledejte možnosti jinde. Choďte častěji pěšky (ušetříte také za dopravu), na výtah zapomeňte a používejte schody, do práce a do školy se neloudejte, ale svižně vykročte do nového dne.

Čtěte etikety – vyhoďte konzervy i trvanlivé potraviny, které jsou plné nezdravých látek. Hlavně ty, ve kterých je spousta barviv, chemických látek i konzervantů. Právě ty tělo špatně tráví a vy se po nich cítíte těžké i nafouklé.

Aby to vše ale nebylo tolik přísné, vymezte si den, kdy zkrátka zhřešíte! Vychutnejte si ten den jako sladkou a zaslouženou třešničku na pomyslném týdenním dietním dortu.

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama