Reklama

6 tipů, jak být fit po svátcích

6 tipů, jak být fit po svátcích 6 tipů, jak být fit po svátcích

Nastal nejvyšší čas zaplatit za vánoční a silvestrovské hodování a dostat se zpět do formy.

6 tipů, jak být fit po svátcích
{loadposition breadcrumb}

6 tipů, jak být fit po svátcích

Nastal nejvyšší čas zaplatit za vánoční a silvestrovské hodování a dostat se zpět do formy.

1. Přemýšlejte!
Než abyste začátek roku makala denně v posilovně, mnohem lépe uděláte, když se zastavíte a pořádně zamyslíte – realisticky zhodnoťe svůj aktuální dietní plán a návyky týkající se fyzické aktivity a teprve potom sami sobě slibte provést jen takové změny, u nichž si budete jistá, že je budete dodržovat.

2. Vařte si!
Máte-li během dne ve zvyku zhltnout jen něco narychlo a ve spěchu, začněte si nosit oběd z domova alespoň v některé dny v týdnu, nebo si jednou, dvakrát týdně připravte doma uvařené jídlo. Podle řady studíí není počet kalorií uváděných na obalech jídel a v restauracích příliš spolehlivý údaj, proto vám vaření doma umožní větší kontrolu nad příjmem kalorií a velikostí porcí – a v neposlední řadě na tom i výrazně ušetříte.

3. Pohyb je nutnost!
Najít si čas na cvičení může být často náročné, ale pokud chcete mít svou váhu pod kontrolou, je to pro vás nevyhnutelná činnost. Zamyslete se nad tím, co vám nejvíce vyhovuje – dáváte přednost procházce o samotě nebo raději společnému cvičení v tělocvičně? Cvičí se vám lépe ráno nebo spíše později v průběhu dne? Stanovte si cíl, který jste schopná dodržet. Ovšem nikoli jen „budu více cvičit“, ale něco konkrétního, jako například „třikrát týdně se projdu rychlou chůzí aspoň 30 minut“.

4. Nehladovět!        
Naučte se jíst pravidelně a do vašeho zdravějšího stravování zaveďte několik dalších jednoduchých pravidel– každé jídlo by mělo obsahovat proteiny, abyste necítili hlad, nevynechávejte ani malé svačiny, jezte hodně zeleniny a ovoce, hydratujte se vodou nebo neslazeným čajem (ne však černým) a omezte příjem tuků, sladkostí a kalorických nápojů.
 
5. Vydržte do cíle!
Novoroční předsevzetí jsou výborná věc, pokud je dokážete poctivě dodržovat. Abyste se zbavilli kil, která jste během svátků nabrala, soustřeďte se na změny vašich návyků. Pokud vaše nové a zdravé návyky postupně nahradí ty staré, vaše váha se upraví sama a nové zvyky vám zůstanou po celý rok.

Související články:

Barevné pramínky do vlasů à la Katy Perry
Christina Aguilera: na hubnutí kašlu, miluji své ženské křivky!
Rozjeď to na Fiveriders

Reklama

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Jaké letní dobrodružství vás nejvíce láká?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama