Reklama

Zastavte jojo efekt: začněte pravidelně jíst!

Zastavte jojo efekt: začněte pravidelně jíst! Zastavte jojo efekt: začněte pravidelně jíst! Sestavte si nový lepší jídelníček, a váha půjde sama dolů!
Zastavte jojo efekt: začněte pravidelně jíst!
{loadposition breadcrumb}

Zastavte jojo efekt: začněte pravidelně jíst!

Sestavte si nový lepší jídelníček, a váha půjde sama dolů!

Chodíte pravidelně cvičit, omezujete se v jídle, ale stále se vám nedaří zhubnout? Možná děláte chybu právě ve stravování. Nestačí pouze hladovět, ale měli byste mít také vyvážený jídelníček. Takový, aby tělo hublo efektivně, napořád a bez jojo efektu. Nabízíme vám praktické rady, které když budete dodržovat, tak se brzy dostaví výsledky v podobě úbytku přebytečných kil.

Pokud nechcete zhubnout pouze na týdenní rodinnou dovolenou v Chorvatsku, ale udržet si štíhlou linii dlouhodobě, připravte se, že hubnutí je především o velké trpělivosti a pevné vůli. Důležité je si udělat kromě cvičebního plánu také dobrý a kvalitní plán jídelní. Možná to zní paradoxně, ale při dietě byste neměli mít hlad.

„Nevyváženou stravou a hladověním si tělo ničíte a kila se vám opět rychle vrátí. Jezte tedy pravidelně malé porce každé tři hodiny,“ říká Lucie Miláčková nutriční poradkyně fitness sítě Expreska. Jídlo byste si měli rozdělit přibližně do pěti porcí na den, z toho dvě větší jídla a tři malé svačinky například v podobě ovoce, zeleniny, jogurtu nebo cereální tyčinky.

Máte během dne návaly chutí, které vás nutí mlsat? Důvodem může být také jednotvárný jídelníček. Experimentujte a každý den si připravte jiné a pestré svačiny. Nejdůležitějším jídlem z celého dne je snídaně. Ta by měla tvořit 25 % našeho denního energetického příjmu. Vynechte však bílé pečivo a dopřejte si místo něj celozrnné.

Oběd by měl být vyvážený. Dáte-li si pouze zeleninový salát s trochou masa, budete mít brzy opět hlad, protože pouze bílkoviny a zelenina vám potřebnou denní energii nezajistí. Připravte si třeba vařené maso s rýží a bohatou zeleninovou oblohou. Jste polévkoví? Tak ani při dietě se oblíbených polévek nemusíte vzdávat. Zkuste ale vynechat ty krémové a zahuštěné jíškou. Výborný je například hovězí vývar, čočková nebo zeleninová polévka.

Večeře by pak měla být lehká a skládat se především z bílkovin a zeleniny. K večeři si dejte třeba zeleninový salát nebo pečená rajčata se sýrem. „Dbejte také na to, aby ve vašem jídelníčku nechyběly potraviny, ve kterých je obsažená vláknina, která hraje během diety důležitou roli. Nachází se třeba v jablkách, mandlích, hnědé rýži, nebo v luštěninách,“ vysvětluje Lucie Miláčková, nutriční poradkyně z fitness sítě Expreska.

Pro zdravé a trvalé hubnutí je kromě vyváženého jídelníčku důležité také vše kombinovat s aktivním pohybem, nejlépe třikrát týdně. Pokud nemáte čas si zajít zacvičit, zapojte do denního programu alespoň 40 minut svižné chůze. A uvidíte, že se během letních měsíců nebudete stydět svléknout do plavek.

Související články:

Power plate: 3 tipy, jak zhubnout do plavek
Pilates: 3 cviky, které fungují
Tipy a triky: Jak si nalepit umělé řasy?

Reklama

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Jaké letní dobrodružství vás nejvíce láká?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama