Reklama

Jarní tipy pro štíhlou postavu

Jarní tipy pro štíhlou postavu Jarní tipy pro štíhlou postavu Pokud jste jaro přivítala s několika kily navíc, nastal ten pravý čas zaplatit za všechny lahodné zimní slasti a dostat se co nejdříve zpět do formy.
Jarní tipy pro štíhlou postavu
{loadposition breadcrumb}

Jarní tipy pro štíhlou postavu

Pokud jste jaro přivítala s několika kily navíc, nastal ten pravý čas zaplatit za všechny lahodné zimní slasti a dostat se co nejdříve zpět do formy.

Většina lidí začíná s dietami a cvičením právě na jaře, což má své opodstatnění. Teplejší počasí jde ruku v ruce s lehčími jídly i s čím dál více odhalujícím oblečením. V důsledku toho je samozřejmě stále obtížnější nadále skrývat zimní tukové polštářky. A právě v tomto období nastala ideální konstelace pro nový začátek. Dejte si však pozor na zbytečně radikální řešení – pokud zvolíte příliš omezující dietu, kterou budete jen stěží zvládat, pravděpodobně celé své snažení brzy vzdáte.    

Stanovte si cíle, k nimž chcete dospět, a zaměřte se nejprve na ty jednodušší. Vynecháváte-li snídaně, slibte sama sobě, že budete každý den začínat zdravou snídaní, bohatou na proteiny. Zkuste třeba cottage sýr či jogurt s ovocem a ovesnými vločkami, mléčný koktejl plný bílkovin nebo tvaroh s ovocem a oříšky – příprava těchto zdravých jídel vám ráno zabere minimum času.

Pokud jste zvyklá přes den jen něco narychlo zhltnout, začněte si nosit domácí stravu alespoň v některé dny v týdnu nebo si jednou dvakrát týdně uvařte doma oběd na druhý den. Podle řady studií totiž není počet kalorií uváděný na obalech jídel a v restauracích nijak spolehlivým údajem, proto vám vaření doma umožní větší kontrolu nad příjmem kalorií a velikostí porcí. V neposlední řadě na tom také slušně ušetříte.

Najít si čas na cvičení je pro řadu lidí poměrně složitý úkol, ovšem pokud chcete mít svou váhu pod kontrolou, je to pro vás opravdu nevyhnutelná činnost. Zvolte si takovou aktivitu, která vám nejvíce vyhovuje. Stanovte si také měřitelný cíl, který jste schopna dodržet – například „třikrát týdně se projdu rychlou chůzí alespoň půl hodinky“.

Nastavte si pravidelné stravovací návyky a dodržujte několik jednoduchých pravidel zdravé výživy, aby se nedostavil pocit hladu. Každé vaše jídlo (i drobné svačinky) by mělo obsahovat bílkoviny, nezapomínejte však ani na každodenní příděl zeleniny a ovoce. Tělu dopřávejte dostatek vody a neslazeného čaje a výrazně omezte příjem kalorických nápojů, tuků a sladkostí.

Soustřeďte se na změny svých návyků, které jste se rozhodla provést, a méně na to, co vám ukazuje váha. Pokud nové a zdravé návyky postupně nahradí ty staré, vaše váha se upraví sama, a vy si budete znovu připadat svěží, plná energie, a hlavně zdravá.

Tipy pro vás připravila Susan Bowerman, která  je zástupkyní ředitele pro Centrum zdravé výživy při Kalifornské univerzitě (UCLA – University of California, Los Angeles, USA). Působí zároveň jako odborná konzultantka společnosti Herbalife.


Související články:

5 způsobů, jak najít svůj styl
Milla Jovovich: Superstar bez hranic
Cheap & chic: Čtyři dostupné trendy kabelky
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama