Reklama

4 důvody, proč poslouchat při cvičení hudbu!

4 důvody, proč poslouchat při cvičení hudbu! 4 důvody, proč poslouchat při cvičení hudbu! Muziku poslouchá při sportu asi 97 procent lidí. Hlavně proto, že jim cvičení rychleji ubíhá. Nevědomky ale podporují i jeho efektivitu. Jak to funguje?
4 důvody, proč poslouchat při cvičení hudbu!
{loadposition breadcrumb}

4 důvody, proč poslouchat při cvičení hudbu!

Muziku poslouchá při sportu asi 97 procent lidí. Hlavně proto, že jim cvičení rychleji ubíhá. Nevědomky ale podporují i jeho efektivitu. Jak to funguje?

1. Noty pro hormony štěstí

Libozvučné tóny kombinované s dynamikou a rytmem podporují produkci a uvolňování serotoninu, hormonu dobré nálady. Serotonin zase stimuluje psychiku opakovat aktivitu, kterou má mozek zafixovanou jako příjemnou. Poslouchání hudby se tak naskýtá i jako řešení pro lidi, které sport nijak zvlášť nechytil a musejí se do něj nutit spíše kvůli své fyzické kondici nebo snižování hmotnosti. Motivace hudbou přináší i další efekt. Má totiž znatelný efekt na sílu a výdrž. Vědecké pokusy dokázaly, že bez hudby vydržíme cvičit v průměru o 19 minut kratší dobu než s hudbou.

2. Vyšší soustředěnost, vyšší účinek

Hudba při sportování také zvyšuje schopnost koncentrace. Funguje na jednoduchém principu pravidelnosti rytmu, který vnímá naše podvědomí. Rytmus nám pomáhá při správném a pravidelném dýchání a je odpovědný za to, abychom udrželi i konzistentní tempo. To nás udržuje v ideální tepové frekvenci, která je nezbytná pro spalování tuků.

3. Co poslouchat?

Existují obecně platná doporučení, jakou hudbu při sportu poslouchat? Do jisté míry ano. Musí se však přihlížet také k faktu, jestli je daný typ hudby pro posluchače příjemný, protože právě dobrý pocit navozuje psychickou pohodu a ta je zase důležitá pro efektivní sportování. Pokud chcete dosáhnout silových a objemových výsledků, kdy je cílem dosáhnout krátkodobého nabuzení, doporučuje se poslouchat písničky se silným rytmem – hip hop, rap, rock, heavy metal apod.  Záleží na vkusu poslouchajícího. K vytrvalostním aktivitám se doporučuje zase živá hudba, udávající tempo a rytmus. Patří sem elektro, disco, techno, tekno apod. – opět individuální záležitost. Pro silový trénink se obecně doporučuje hudba s pomalým, ale úderným rytmem, aby se tělo sladilo s tóny.
 

4. Elektronika, která je o krok dále

Jak tedy ve fitku efektivně cvičit?  Vezměte si k ruce chytrou sportovní elektroniku. MP3 přehrávače, různé náhlavní soupravy i dnešní sluchátka jsou speciálně přizpůsobené i pro sportovní výkony. Vyznačují se jednodušším ovládáním, odolností proti potu a vlhkosti, ergonomickým tvarem i třeba speciálními opatřeními, která zamezí zamotávání do kabelů nebo uvolnění. Náš tip: MP3 přehrávač Emgeton CULT E8 8GB
CULT E8 SPORT je elegantní, malý, lehký multimediální přehrávač s 1.8“ barevným displejem, který disponuje snadnou intuitivní grafickou navigací a díky ergonomickému sportovnímu úchytu na paži můžete přehrávač využívat i při vašich sportovních aktivitách. Cena v síti EURONICS: 1133 Kč

Související články:

Barevné pramínky do vlasů à la Katy Perry
Milla Jovovich: Superstar bez hranic
Cheap & chic: Čtyři dostupné trendy kabelky
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama