Reklama

3 důvody, proč konečně začít cvičit

3 důvody, proč konečně začít cvičit 3 důvody, proč konečně začít cvičit Jaro je ideální období, kdy se můžeme opět aktivně hýbat, a to jak uvnitř, tak i venku. Jak ale hubnout efektivně a bez jojo efektu?
3 důvody, proč konečně začít cvičit
{loadposition breadcrumb}

3 důvody, proč konečně začít cvičit

Jaro je ideální období, kdy se můžeme opět aktivně hýbat, a to jak uvnitř, tak i venku. Jak ale hubnout efektivně a bez jojo efektu?

Přínosy pro zdraví z cvičení jsou nekonečné, pro naši motivaci vybírá Luigi Gratton ty nejpodstatnější:
1. Silné kosti a svaly
Klinický výzkum ukázal, že pravidelná fyzická aktivita je jedním z nejlepších způsobů, jak si udržet zdraví našich kostí. Aktivní silový trénink formou chůze, běhu či posilování je nezbytný pro zachování kostní hmoty. Díky tomu lze předcházet riziku oslabení kostí, které mohou být s přibývajícím věkem náchylnější ke zlomeninám. Silné svaly a kosti zlepšují naši rovnováhu, sílu a koordinaci, díky čemuž jsme pak vystaveni nižšímu riziku pádů a zranění.
2. Snížení stresu
Během cvičení lidské tělo uvolňuje do krevního oběhu endorfiny, což vede k pocitům uvolnění a pohody. Svižná chůze nebo rychlé cvičení může být skvělá aktivita, která nás po stresem zatíženém dni uklidní. Obvykle totiž lidé v období, kdy zažívají více stresu, sahají častěji po jídle, což s sebou ale přináší nárůst tělesné hmotnosti. Náhrada bezduché svačiny zdravým cvičením nám pomůže nejen snížit stres, ale rovněž se vyhnout přibývání na váze.
3. Řízení vlastní hmotnosti
Pravidelná tréninková rutina pomáhá nejen při hubnutí, bylo také prokázáno, že je jedním z hlavních činitelů ovlivňujících dosažení vysněné hmotnosti. Úspěšní provozovatelé těchto zvyků uvádějí, že průměrných 30 minut denního cvičení v kombinaci se zdravou nízkotučnou stravou má zásadní vliv na snižování hmotnosti. Zásobování živinami je pro aktivní životní styl samozřejmě také důležité. Naše tělo potřebuje zdravé bílkoviny – ryby, drůbež, libové maso, vaječné bílky a rostlinné bílkoviny jako sóju, které nám pomáhají udržovat a budovat svalovou tkáň. Nízkotučné mléčné výrobky poskytují nejen bílkoviny, ale velké množství vápníku pro podporu zdravých kostí. Ovoce, zelenina a celozrnné výrobky – například hnědá rýže, celozrnné pečivo, těstoviny a ovesné vločky – jsou zdravé sacharidy, které poskytují energii pro každodenní činnost.

Související články:

Power plate: 3 tipy, jak zhubnout do plavek
Afrodiziaka: Opravdu fungují?
Vyzkoušejte: matující laky na nehty
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama