5 mýtů o vašem metabolismu

5 mýtů o vašem metabolismu 5 mýtů o vašem metabolismu Z neschopnosti udržet si váhu pod kontrolou často viníme svůj ‚pomalý metabolismus‘. Víme však, co se pod pojmem metabolismus skrývá? A jak jej můžeme zrychlit?
5 mýtů o vašem metabolismu
{loadposition breadcrumb}

5 mýtů o vašem metabolismu

Z neschopnosti udržet si váhu pod kontrolou často viníme svůj ‚pomalý metabolismus‘. Víme však, co se pod pojmem metabolismus skrývá? A jak jej můžeme zrychlit?

Metabolismus se vztahuje na všechny chemické procesy v našem těle důležité pro udržení života – umožňují nám dýchat, pumpovat krev, zajišťují správné fungování mozku a v neposlední řadě i získat energii ze stravy. Náš metabolismus se odkazuje na množství kalorií zpracovaných tělem během dne v klidovém režimu, aby bylo zajištěno správné fungování všech životně důležitých orgánů. Susan Bowerman ze společnosti Herbalife nám prozradila pět nejčastějších mýtů o našem metabolismu, kterým věříme.

Mýtus č. 1: Stárnutí zpomaluje metabolismus.

Pravda: Lidé mají tendenci s přibývajícím věkem přibývat na váze. To se děje většinou proto, že se obvykle méně hýbou a už ne tak intenzivně jako dříve, což znamená méně spálených kalorií za den. V důsledku toho dochází ke ztrátě svalové hmoty, a rychlost metabolismu se tudíž zpomaluje. Kardiovaskulární cvičení a silový trénink na vybudování svalů jsou skvělou prevencí proti zvyšování tělesné hmotnosti v průběhu stárnutí.

Mýtus č. 2: Náš metabolismus můžeme zásadně změnit.

Pravda: I když by se mohlo zdát, že existují lidé, kteří neustále něco jedí, a přesto nepřiberou ani deko, důvodem může být jejich zdravý, nízkokalorický výběr potravin. Řada těchto ‚šťastlivců‘ spálí více kalorií často jen proto, že mají více pohybu. Zrychlený metabolismus znamená více svalů a každodenní aktivní pohyb.

Mýtus č. 3: Více kalorií spálíme pojídáním ledově chladných potravin a nápojů namísto potravin pokojové teploty.

Pravda: Poslední výzkumy společnosti Herbalife prokázaly mírné zvýšení spalovacího procesu kalorií u lidí, kteří pili velmi studené nápoje. Ale změna byla poměrně malá (o více než 10 spálených kalorií za celý den) na to, aby měla nějaký výraznější vliv na celkové hubnutí.

Mýtus č. 4: Pokud snížíme přísun kalorií, náš metabolismus se zpomalí.

Pravda: Je jasné, že extrémní snaha o snižování kalorií se nám může vymstít. Rychlost metabolismu se totiž v důsledku snižování kalorií nezvyšuje, ale naopak zpomaluje. Naše tělo má přirozený sklon k uchovávání kalorií, jak nejdéle to jen jde, vytváří si tak rezervní zásoby pro případ nouze. Tyto poklesy jsou relativně malé, avšak pokud budeme aktivnější během doby, kdy se snažíme snižovat celkový příjem kalorií, můžeme tyto malé změny poměrně snadno vykompenzovat. Kombinací diety a cvičení si zachováme rychlost, jakou naše tělo kalorie snadněji spálí.

Mýtus č. 5: Pokud máme pomalejší metabolismus, více zhubneme, když přestaneme jíst večer a v noci.

Pravda: Když se lidem daří hubnout poté, co přestali jíst v určitou denní dobu, je to jen díky tomu, že snížili svou celkovou spotřebu kalorií, nikoli proto, že naberou kalorie dříve během dne. Konzumace všech kalorií ještě před západem slunce náš metabolismus rozhodně nezrychlí a nezhubneme, pokud zároveň nezačneme konzumovat méně kalorií, než potřebujeme.

Související články:

Vztahy bez cenzury!
Fotogalerie: Módní trendy na léto
Plavčicí na jedno léto v USA: Splňte si svůj americký sen
Reklama
sledujte nás na instagramu
Reklama
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Co vám zvedne náladu, když nemáte svůj den?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama