Reklama

5 tipů pro zdravý spánek

5 tipů pro zdravý spánek 5 tipů pro zdravý spánek Co dělat, když opravdu nemůžete usnout? Problémy se spánkem má každý třetí dospělý člověk. Jak se tedy vyspat dorůžova a jakých chyb se v případě nespavosti vyvarovat?
5 tipů pro zdravý spánek
{loadposition breadcrumb}

5 tipů pro zdravý spánek

Co dělat, když opravdu nemůžete usnout? Problémy se spánkem má každý třetí dospělý člověk. Jak se tedy vyspat dorůžova a jakých chyb se v případě nespavosti vyvarovat?

•      Žijte zdravě!

V první řadě je třeba zamyslet se nad svým životním stylem; stres je už v současnosti společník takřka každodenní a příchod zimy v kombinaci s nevyspáním je ideálním startem pro rozjezd depresí, únavy a celkového vyčerpání organismu. Doplňte proto svůj jídelníček o vitaminy a přes den dbejte na dostatek tekutin. Ideální je především čistá neslazená voda nebo nápoje bez zbytečného cukru. I obezita je totiž jedním z faktorů, který v nespavosti hraje svoji roli. A spíme-li hůře, snadněji přibereme.

      •      Cvičit přes den, ne večer

Pozor je třeba dát ale též na cvičení. Pokud s váhou už bojujete nebo si pěstujete kondici a po práci chodíte cvičit, vyhněte se fyzické aktivitě alespoň pět hodin před usnutím. Především na začátku boje s nespavostí je třeba vaše tělo zklidnit, aby si zvyklo na pravidelný klidový režim ve večerních hodinách.

      •      Na vzduch

Přípravy na spánek odstartujte kontrolou, zda je vaše ložnice správně vyvětraná. Dostatek čerstvého vzduchu a pořádně natřesené peřiny se sice mohou zdát jako drobnosti, ale vše hraje svoji roli a vy svůj rituál musíte striktně dodržovat. Stejně jako si musíte pevně stanovit čas, kdy půjdete do postele, a držet se ho. Důležité je, abyste i o víkendu odolali pokušení dát si dvacet třeba po obědě. Raději vyrazte na procházku.

      •      Vitaminy jsou důležité

Podstatné je, abyste večer pociťovali únavu a dodrželi pravidelný režim od vyvětrání místnosti po teplou vanu nebo sprchu, které můžete doplnit o relaxační a zklidňující pěny do koupele nebo sprchové gely. Jako pomocník vám mohou posloužit také bylinkové čaje, zkusit můžete meduňkový čaj nebo různé sypké směsi s kozlíkem lékařským, chmelem a mučenkou. Pokud vám bylinky v podobě čajů a výluhů nevyhovují a jejich příprava je pro vás zdlouhavá, sáhněte po volně prodejných potravinových doplňcích, jako je třeba GS Dormian Rapid. Kapsle obsahují vyváženou bylinou směs a jsou naprosto bezpečné právě pro své přírodní složení. Nemusíte se tak bát návykovosti, a přitom mají rychlý účinek; kapsle se v těle snadno rozloží.

      •      Zhasnout a spát

Kromě přípravy na spánek je velmi důležité správné usínání. Zapomeňte na zapnutou televizi nebo rozsvícenou lampičku. Světlo stimuluje mozkové buňky, aby začaly fungovat. Světlem se tedy mozek ‚přepíná‘ ze spánkového režimu do stavu bdění a vaše předchozí snaha by přišla vniveč.

Po příjemné teplé koupeli si vyvětranou ložnici dostatečně zatemněte, aby vás nerušila ani světla z ulice, a v klidu si lehněte. Nečekejte zázraky, první dny to jistě samo nepůjde, ale pokud budete vše dodržovat a s pravidelným neměnným postupem vytrváte, pomůže to vaší psychice a spánek se k vám postupně vrátí.

Související články:

Olej: zázračný elixír pro vaše vlasy
Sexy body
Slavný páníček, slavný pes
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama