Reklama

3 triky, jak skoncovat s bolestmi zad

3 triky, jak skoncovat s bolestmi zad 3 triky, jak skoncovat s bolestmi zad Znáte to, po celodenním maratonu přijdete domů, chcete si odpočinout, ale od zaslouženého relaxu vás odradí nepříjemná bolest zad.
3 triky, jak skoncovat s bolestmi zad
{loadposition breadcrumb}

3 triky, jak skoncovat s bolestmi zad

Znáte to, po celodenním maratonu přijdete domů, chcete si odpočinout, ale od zaslouženého relaxu vás odradí nepříjemná bolest zad.

Nebojte se, nejste v tom sami, protože občasnou bolestí zad trpí alespoň jednou za život až 90 % populace. Bojovat proti ní můžete překvapivě jednoduše, někdy se stačí jen přezout.

Bolesti zad často vznikají od špatného držení těla, ke kterému napomáhá i špatný výběr bot, protože nevhodná obuv může způsobit nejen bolest nohou, ale právě i zad. Pokud se chystáte vyrazit na vysokých podpatcích, tak v nich nezůstávejte po celý den. Příliš vysoké jehly sice neškodí přímo zádům, ale mohou způsobit nepřirozené držení těla, které pak způsobí bolesti zad, šíje a páteře. Boty na vysokých podpatcích si rozhodně neberte, pokud chcete vystoupit na Říp, ale na večerní akce jsou v pořádku. V zimním období by všechny milovnice podpatků měly nosit podpatky široké a zapomenout na jehly, které jsou do sychravého počasí naprosto nevhodné.

To rozchodím
Chystáte-li se na celodenní výlet a na nohy si vezmete boty tzv. placky, tak si můžete přivodit bolesti nohou a zad, stejně jako byste byla na jehlách. V placatých botách riskujete nepříjemné porušení klenby nohou. Pokud nosíte často balerínky, pořiďte si do nich kvalitní vložky. „Nejlepší pro vaše záda a nohy je střídání bot podle vhodné situace. Pohodlné balerínky si vezměte spíše do práce, boty se silnější podrážkou vytáhněte na delší výlet a na sport se hodí tenisky s odpruženou podrážkou, které dobře tlumí nárazy na tvrdých plochách,“ vysvětluje Veronika Sajdoková ze společnosti CCC. Obuv, kterou máte na delší nošení, by také měla mít spíše kulaté špičky, které zajistí prstům přirozenější prostor. Zapomeňte také na větu: „To rozšlápnu.“ Pokud vás boty tlačí, tak si raději kupte jiné nebo o číslo větší. Malé boty mohou způsobit nepříjemnou deformaci prstů.

Na velké nákupy bez kabelky


Bolesti zad se také často objevují při nevhodném zatěžování páteře. Nejčastěji jejím přetěžováním. „Pokud jdete na nákup nebo si nesete počítač, tak si vezměte raději batoh, protože nošení těžkých tašek v jedné ruce narušuje svalstvo okolo krční páteře,“ vysvětluje Michaela Tomanová, primářka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí. Zatěžováním jedné strany krční páteře dojde k tomu, že na jedné straně je svalstvo ochablé a na té druhé je zas nepřirozeně napnuté. „Vzpřímená krční páteř, relaxovaná ramena, ruce volně podél těla, korekce pánve a správné dýchání – to jsou základní věci, na které bychom si měli dávat pozor,“ dodává MUDr. Tomanová.

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
Čarovný prosinec: zpestřete si život magií
Katy Perry randí z Niallem z One Direction?
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama