Reklama

Nový rok – nová a lepší postava

Nový rok – nová a lepší postava Nový rok – nová a lepší postava S novým rokem přicházejí i nová předsevzetí a jedním z nich zpravidla bývá – konečně zhubnout! Se změnou jídelníčku i pohybových aktivit je nutné postupovat pozvolna. Zkuste si to tentokrát pečlivě rozmyslet a ke své vysněné váze jděte krok za krokem.
Nový rok – nová a lepší postava
{loadposition breadcrumb}

Nový rok – nová a lepší postava

S novým rokem přicházejí i nová předsevzetí a jedním z nich zpravidla bývá – konečně zhubnout! Se změnou jídelníčku i pohybových aktivit je nutné postupovat pozvolna. Zkuste si to tentokrát pečlivě rozmyslet a ke své vysněné váze jděte krok za krokem.

Důležitým krokem k vytoužené váze je změna jídelníčku a dodržení pravidel správné a vyvážené stravy. Pokud zhubnout opravdu potřebujete, nejhorší, co můžete udělat, je naordinovat si vyhraněnou dietu − vajíčkovou, rýžovou, tukožroutskou –, nebo dokonce hladovku.
Radikální snížení energetické hodnoty má totiž za následek proces, který vám zabrání v tom, abyste zhubla zdravě, a především abyste si váhu udržela i v budoucnu. Pokud tedy nechcete pouze zredukovat určitý počet ‚vánočních‘ kilogramů, ale dosažený hmotnostní úbytek si dlouhodobě udržet, je třeba nový jídelníček dodržovat neustále. Především zapomeňme na slovo dieta. Snížit případnou nadváhu a udržet si optimální váhu pomůže pouze trvalá změna životního stylu. Jaké jsou tedy nejdůležitější zásady?
1. Pravidelný jídelní režim – minimálně 2 l vody denně
2. Pestrost stravy
3. Méně tuku obecně
4. 4 porce bílkovin denně
5. Hodně zeleniny a ovoce


Jak vybírat potraviny?

– Volte méně tučné potraviny (sledujte etikety!), ale pozor na tzv. light výrobky, svádějí ke konzumaci ve větším množství.
– Místo živočišných tuků používejte rostlinné oleje (olivový, slunečnicový, sójový a další). Uzeniny obvykle obsahují vysoké procento tuků a mnoho soli. Pokud už je musíte mít, kupujte šunku (zvláště krůtí či drůbeží).
– Kupujte pouze libová masa s minimálním množstvím skrytého tuku (vhodná jsou drůbeží bílá masa, zvěřina a ryby).
– Používejte co nejvíce druhů zeleniny.
– Ze stolních a minerálních vod vybírejte ty se sníženým množstvím sodíku. Nejlepší je neperlivá voda.
– Omezte alkohol a sladkosti.

– Při nákupu pečiva, těstovin či rýže dávejte přednost celozrnným výrobkům před výrobky z bílé mouky − mají sice obvykle stejně kilojoulů, ale jsou zdravější a podporují trávení. Náš tip: Zkuste třeba Rýbrcoulův žitno-pšeničný chléb ze stejnojmenné edice Rýbrcoul s tradicí z náchodské dílny Pekáren PéCé, který si můžete koupit v obchodech po celé ČR.

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
6 faktů, které musíte vědět o parfémech
5 vánočních dárků pro něj, které nekupovat
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama