Reklama

Zbavte své tělo tukových zásob provždy

Zbavte své tělo tukových zásob provždy Zbavte své tělo tukových zásob provždy Lidské tělo je úžasný organismus, který ví, jak si poradit v chladném počasí, kdy tělo obalí lehkou tukovou vrstvou. Je tedy načase našemu tělu trochu pomoci s jejím odstraněním.
Zbavte své tělo tukových zásob provždy
{loadposition breadcrumb}

Zbavte své tělo tukových zásob provždy

Lidské tělo je úžasný organismus, který ví, jak si poradit v chladném počasí, kdy tělo obalí lehkou tukovou vrstvou. Je tedy načase našemu tělu trochu pomoci s jejím odstraněním.

„V zimních měsících máme v porovnání s letním obdobím mnohem méně pohybu, ale na druhé straně mnohem vyšší kalorický příjem. Je to dáno především nižší nabídkou čerstvého ovoce a zeleniny a chladem, který tělo nutí volit teplá a kaloricky vydatnější jídla. Zimní váhový přírůstek podporují taktéž vánoční svátky, kdy jen během Vánoc je průměrný váhový přírůstek cca 2–3 kg. Za celou zimu může být výsledný přírůstek váhy průměrně kolem 5 kg. Motivaci a snaze zachránit postavu nenahrává ani zahalování do zimních kabátů, které případné nedostatky skryjí,“ vysvětluje na úvod nutriční terapeutka Nikola Hanyšová. Abychom byli fit, je potřeba nejen zdravý pohyb, ale také vyvážený jídelníček, který nám dodá dostatek vitaminů a vlákniny a současně energetický příjem bude nižší než náš výdej, tím donutíme naše tělo čerpat energii z uložených tukových zásob. 

Správně poskládaná strava
Klíčem ke krásné a zdravé postavě nejsou drastické diety a hladovky, ale kvalitní strava v menších a pravidelných dávkách, která vašemu tělu dodá všechny látky, které potřebuje. Na to má velký vliv konzumace pěti denních jídel, zahrnutí dostatečného množství ovoce a zeleniny, které se postará o přísun vitaminů a minerálních látek, a navíc posílí naši obranyschopnost. Navíc předchází kardiovaskulárním chorobám a působí jako prevence proti rakovině.  „Součástí každého jídla by proto měla být porce ovoce či zeleniny. U osob, které se snaží redukovat váhu, je vhodné zařazovat ovoce v dávce do 200 g, a to především v dopoledních hodinách, zeleninu lze konzumovat kdykoli během dne,“ dodává Nikola Hanyšová. Ovoce a zelenina by měly být čerstvé, avšak u některých druhů je tepelná úprava pro tělo lepší – to se týká zejména mrkve nebo rajčat.

Pokud však nepatříte mezi milovníky čerstvého ovoce a zeleniny, můžete vyzkoušet i jinou variantu – 100% ovocné džusy a zeleninové šťávy. Některé džusy a šťávy obsahují i potřebnou vlákninu (Náš tip: džus Relax 100% Jablko, mrkev, broskev; Rajče; Multivitamin). Ovocné džusy a zeleninové šťávy vám navíc pomohou dodržovat dostatečný pitný režim. Další možností je zmrazená či konzervovaná zelenina, která při správném skladování obsahuje stejné množství vitaminů a minerálních látek jako zelenina čerstvá. Sušené ovoce je častou volbou právě v zimních měsících, ale hubnoucí by si na jeho konzumaci měli dát pozor. „Sušené ovoce obsahuje průměrně 5× více energie a sacharidů než čerstvé ovoce, proto jeho množství musíme v redukčním jídelníčku hlídat,“ radí Nikola Hanyšová.

Hejbněte kostrou
Kromě úpravy jídelníčku je jaro ideálním časem i na rozjezd dalších aktivit, které vám pomůžou nejen s tvarováním postavy, ale také se díky nim budete lépe cítit.  Soustřeďte se na vytrvalostní aktivity (více opakování s menší zátěží, delší běh mírnějším tempem), které vám pomohou vytvarovat jemnější svaly. Při fyzických aktivitách však stále nezapomínejte na dostatečný přísun tekutin a ovoce a zeleniny, aby mělo vaše tělo z čeho čerpat energii.
Běh na dlouhou trať
Změnu jídelníčku s dostatkem pohybu je důležité pojmout jako dlouhodobý proces. Nesnažte se vytyčit jen časově omezené období, ale zkuste tentokrát nahlížet na změnu životního stylu jako na dlouhodobý a trvalý cíl. Tělu prospívá nepřetržitá péče, náhlé a nečekané změny v jídelníčku ani ve fyzické zátěži nejsou pro tělo tak přínosné. Více informací hledejte na www.vimcovybrat.cz.

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
6 faktů, které musíte vědět o parfémech
Katy Perry randí z Niallem z One Direction?
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama