Reklama

Postmoderní pop fashion: Chanel vs. Moschino

Postmoderní pop fashion: Chanel vs. Moschino Postmoderní pop fashion: Chanel vs. Moschino Za dobu svého uměleckého působení ukázal Andy Warhol světu skrze obrazy něco, nad čím se předtím možná nikdo ani nepozastavil. A to fakt, že konzumní způsob života vede nad vším ostatním. Nemusel být prvním umělcem, kterého to napadlo, nebo prvním člověkem celkově, který o tom přemýšlel, debatoval a zvýrazňoval nové tendence způsobu života.
Postmoderní pop fashion: Chanel vs. Moschino
{loadposition breadcrumb}

Postmoderní pop fashion: Chanel vs. Moschino

Za dobu svého uměleckého působení ukázal Andy Warhol světu skrze obrazy něco, nad čím se předtím možná nikdo ani nepozastavil. A to fakt, že konzumní způsob života vede nad vším ostatním. Nemusel být prvním umělcem, kterého to napadlo, nebo prvním člověkem celkově, který o tom přemýšlel, debatoval a zvýrazňoval nové tendence způsobu života.

Pop-art, jehož hlavním charakteristickým rysem je přejímání motivů a techniky z předmětů denní spotřeby a inspirace velkoměstskou kulturou a jejími vizuálními projevy, se tak stal novým moderním hlasem společnosti minulého století. Umění, ve kterém dominují neonové barvy, symbolická loga, známé obličeje, a dokonce i jen písmena.

pop_1

A tak, jak se tento způsob zobrazování reality stal běžnou součástí lidského života, na původ pop-artu se částečně pozapomnělo. Od šedesátých let už sice uteklo hodně vody, ale jak je vidět, jsou lidé, kteří si pamatují, a těmi jsou návrháři. Módní domy Chanel a Moschino představily své nové kolekce podzim–zima 2014/2015. Spojoval je jeden odkaz, a to ten k pop-artu.

pop_2

V současné době se jedná o postmoderní pop fashion. Italský módní dům tentokrát zastupoval Jeremy Scott. Zmiňovaná přehlídka Moschino se stala jeho první jakožto kreativního ředitele. Do šatů promítl motivy tak známých brandů jako McDonald’s, Spongebob a Budweiser. Tuto kolekci je možné interpretovat jako jistou rebelii a upozornění společnosti na skutečnost, že konzum jí stále vládne.

pop_3

Karl Lagerfeld, kreativní ředitel francouzského domu Chanel, měl podobný nápad. Jenže se rozhodl nepromítat cizí brandy do své kolekce, ale popularizovat a přiblížit široké veřejnosti ten francouzský. Zasazení fashion přehlídky do supermarketu plného různých předmětů běžného užívání s logem módního domu na cenách kolekcí Chanel ale nic nemění.

Potřebuje se móda stát novodobým pop-artem, anebo je to jenom chvilková rebelie? Co si myslíte?

Reklama

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Anketa
Odpovězte na naši otázku a v příští JOY zjistíte, kolik čtenářek má stejný názor stejně jako vy!

Jaké letní dobrodružství vás nejvíce láká?

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama