Reklama

4 tipy, jak najít parfém na celý život

4 tipy, jak najít parfém na celý život 4 tipy, jak najít parfém na celý život Vypátrat ten správný parfém, který vystihuje osobnost nositelky, vyžaduje buď značnou dávku štěstí, nebo poctivou detektivní práci s důkladnou obhlídkou parfumerií. Jak jej tedy najít, pokud nechceme hledat léta?
4 tipy, jak najít parfém na celý život
{loadposition breadcrumb}

4 tipy, jak najít parfém na celý život

Vypátrat ten správný parfém, který vystihuje osobnost nositelky, vyžaduje buď značnou dávku štěstí, nebo poctivou detektivní práci s důkladnou obhlídkou parfumerií. Jak jej tedy najít, pokud nechceme hledat léta?

1. Podnikněte průzkum
Uděláte-li anketu mezi svými známými, jistě zjistíte, že určité vůně s sebou nesou představu věkové skupiny. Sladká ovocná vůně evokuje jiný typ ženy než aroma mýdlové a pudrové. „Na druhou stranu může tento dojem ovlivnit předchozí zkušenost dotázaného, proto je rozdělení konkrétních parfémů do jakýchsi skupin podle věku vždy velmi subjektivní záležitostí,“ dodává Karel Brožek z internetové parfumerie Parfemy.cz. Vedle životních zkušeností a nálady je spojení vůně s určitou věkovou skupinou podstatně ovlivněné také reklamou a marketingem. Velký vliv na vnímání vůně jako mladé nebo zralé má tvář parfému, známá osobnost, která jej propaguje v reklamní kampani.
2. Jaké je vaše pH?
„Průzkumy výrobců parfémů zjistily, že u žen z věkové skupiny do 45 let dochází k častějším změnám ve výběru parfému. Jsou náchylnější nadchnout se pro novou značku a přizpůsobovat svou vůni oblečení, které mají na sobě, nebo momentální náladě. Naopak ženy z vyšší věkové skupiny bývají věrné jedné značce, nezřídka již objevily ‚svou‘ vůni, kterou používají pravidelně, a tolik neexperimentují s novinkami. Průzkum však samozřejmě nelze zevšeobecnit, najdou se jistě i výjimky,“ vysvětluje Karel Brožek. Dalším důvodem, proč ženy v průběhu života mění své osobní vůně, jsou biologické změny v pH pokožky, které jsou ovlivněny hormony. První změna nastává v pubertě, další v těhotenství a poté v období menopauzy. Proto se stává, že se pětadvacetiletá žena diví, čím se voněla v patnácti, nebo je nucena zcela změnit vůni v období těhotenství.
3. Vkus se mění
„Velmi mladé dívky, které ještě nemají zkušený čich, mají tendenci nosit sladší a jednodušší parfémy. Obvykle si nekupují dva stejné parfémy po sobě, ale ten, který právě mají, nemění podle denní doby. Vkus na vůně u ženy kolem třicítky a čtyřicítky je mnohem těžší odhadnout a předvídat. S většími životními zkušenostmi, sebevědomím a také příjmem je jejich ‚domácí parfumerie‘ vybavenější a obsáhlejší. Více přizpůsobují výběr vůně oděvu, náladě, příležitosti, ale i počasí. Později pak ženy většinou zůstávají věrné jedné složitější a rafinovanější vůni, obvykle značky, s jejíž filozofií se ztotožňují. Příkladem mohou být stále oblíbené parfémy Chanel, Dior nebo Hermès,“ popisuje Karel Brožek.
4. Odlehčete se
Na citlivou otázku, jak by se měla proměňovat vůně s věkem ženy, má Karel Brožek odpověď: „Některé typy vůní opravdu lépe korespondují s určitou věkovou skupinou. Lehké a ovocné vůně jsou vhodné pro školačky a studentky, ženy ve věku kolem třicítky volí sebevědomější a rafinovanější vůně, které odrážejí jejich životní zkušenosti a postoje, a zralé ženy mají v oblibě klasické a nadčasové vůně jako Chanel No. 5,“ popisuje, „nicméně vhodnou volbou odlehčenějšího parfému, než žena běžně používá, může dosáhnout omlazujícího efektu.“

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
6 faktů, které musíte vědět o parfémech
3 nejznámější mýty o zubech
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama