Reklama

3 tipy, jak si letních dnech udržet energii?

3 tipy, jak si letních dnech udržet energii? 3 tipy, jak si letních dnech udržet energii? Léto je tu a s ním i horké tropické dny. Je správný čas odhodit svršky, naplno si užívat slunečních paprsků a pustit se do outdoorových aktivit. Možností je opravdu mnoho, ale jak ochránit své tělo v tropických teplotách?
3 tipy, jak si letních dnech udržet energii?
{loadposition breadcrumb}

3 tipy, jak si letních dnech udržet energii?

Léto je tu a s ním i horké tropické dny. Je správný čas odhodit svršky, naplno si užívat slunečních paprsků a pustit se do outdoorových aktivit. Možností je opravdu mnoho, ale jak ochránit své tělo v tropických teplotách?

Kdo cvičí, musí pít :-)
Nejvíce se potíme v horkém prostředí, anebo právě při sportu. Tělo přichází o energii a tekutiny, které je potřeba doplnit.  Pokud nejsou včas a pravidelně doplňovány, může dojít k značnému snížení sportovní výkonnosti, ale i fyziologickému kolapsu. Při dalších ztrátách tělo začne vodu šetřit v rámci zachování životně důležitých funkcí, utlumí se pocení a dojde k dalšímu zásadnímu poklesu výkonnosti vlivem přehřívání organismu. Dostavují se doprovodné projevy v podobě křečí, zimnice, nevolnosti, ztráty vědomí… A to je samozřejmě nežádoucí vedlejší produkt výdeje fyzické energie.
 
Jak často pít?
 Jak nejlépe tyto tekutiny a energii doplnit a jak často? To záleží na intenzitě sportování a okolní teplotě. Běžně se doporučuje kolem 0,5 litru tekutin za hodinu při středně náročném sportování, jako je například jízda na kolečkových bruslích, volejbal nebo jogging. Příjem tekutin upravujeme také vzhledem k okolní teplotě i tělesné konstituci.

Co pít?
Nejčastější prostředek doplnění ztráty je minerální voda, díky které lze doplnit i důležité minerály. Nedoporučují se samozřejmě alkoholické nápoje, které tělo naopak dehydratují. Pro nejaktivnější sportovce, nebo pro všechny, kteří chtějí předcházet negativním vlivům ztráty tekutin a energie, je ideální isotonický nápoj, který má osmolalitu stejnou jako tělesné tekutiny. Tento nápoj se hodí při intenzivním tréninku trvající asi jednu hodinu. Neměl by tak chybět ve výbavě žádného sportovce. Je to rychlý způsob, jak zajistit při námaze efektivní hydrataci a  posunout tak významně i  své výkony.

Náš tip: Drink O1 obsahuje sacharidy, vlákninu, bílkoviny a sůl. Dále také kyselinu pantothenovou, biotin, vitamin B₃ a B₆, kterému se také říká vitamin sportovců. Zbylé vitaminy b-komplexů, obsažené v drinku O1, jsou nezbytné pro správné fungování metabolismu, což je důležité pro všechny, kteří jsou vystavení zvýšené tělesné aktivitě.

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
6 faktů, které musíte vědět o parfémech
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama