Reklama

3 rady, jak nezanedbávat ovoce a zeleninu

3 rady, jak nezanedbávat ovoce a zeleninu 3 rady, jak nezanedbávat ovoce a zeleninu K létu konzumace zeleniny a ovoce vyloženě vybízí. Ale podle nejnovějších průzkumů pořád zeleninu i ovoce zanedbáváme. Jak tedy tyto čerstvé potraviny zařadit do našeho jídelníčku už jednou provždy?
3 rady, jak nezanedbávat ovoce a zeleninu
{loadposition breadcrumb}

3 rady, jak nezanedbávat ovoce a zeleninu

K létu konzumace zeleniny a ovoce vyloženě vybízí. Ale podle nejnovějších průzkumů pořád zeleninu i ovoce zanedbáváme. Jak tedy tyto čerstvé potraviny zařadit do našeho jídelníčku už jednou provždy?

Ovoce a zeleninu bychom si měli dávat ke každému z denních jídel. Z výživového hlediska je ovoce doporučováno spíše dopoledne, zelenina pak odpoledne a večer. Podle průzkumu si pravidelnou konzumaci pěti jídel denně hlídá více než polovina z dotázaných. Přesto téměř pětina přiznala, že se stravují nepravidelně a některá jídla zcela vynechávají.
Každé naše denní jídlo bychom měli doplnit kusem ovoce či zeleniny tak, abychom denně spořádali alespoň 200 g ovoce a 400 g zeleniny. Díky pravidelnému stravování lze lehce docílit toho, že sníst denně pět porcí ovoce a zeleniny nebude tak velký problém.

Velkým pomocníkem jsou svačiny
Tato dvě menší denní jídla bývají zpravidla opomíjena. Právě díky nim ale dodáme tělu potřebnou energii během dne. Jenže až třetina z dotázaných přiznala, že na svačinu v práci často zapomene. To má za následek přejídání se obědem i večeří. Tělo má totiž pocit, že výpadek v příjmu energie musí dohnat.
Naučit se pravidelně stravovat přitom nemusí být vůbec těžké. Tělo si poměrně rychle zvykne na nový režim a pak vám už dá samo vědět, že potřebuje doplnit „palivo“. Pokud si nevěříte, že se to sami naučíte, na pomoc si můžete vzít i pomocníky. Do hubnutí nebo získání rad ohledně stravování s pomocí výživového poradce by se pustila jen pětina dotázaných. Naproti tomu téměř polovina dotázaných svěřuje svoji důvěru různým aplikacím, které se stravováním pomáhají. Jednou z nich je i jednoduchá a přehledná aplikace www.jidelniplan.cz. Ta vám pomůže sestavit si jídelní plán na celý den do pěti denních jídel. Pokud nechcete využívat všechno, co aplikace nabízí, můžete se v ní alespoň inspirovat, co si dát třeba k svačině.

Nepravidelné stravování vede k tloustnutí
Tělo se podle nepravidelného režimu naučí fungovat celkem rychle, dělá zásoby, aby z nich v případě potřeby mohlo čerpat. Celkem lehce se pak stane, že zásob už má přebytek. Tomuto stavu se říká nadváha, od které je to kousek k obezitě. Právě nadváhou a obezitou trpí zhruba polovina české populace. Podle průzkumu se s ní snaží bojovat téměř tři čtvrtiny dotázaných tak, že si čas od času zajdou zasportovat. Pravidelně se hýbat ale dokáže jen třetina dotázaných. Ti se pak sportování věnují obvykle třikrát týdně.
Vhodná a pravidelná strava s dostatečným množstvím ovoce a zeleniny pomáhá předcházet různým civilizačním onemocněním, jako je vysoký cholesterol, vysoký krevní tlak nebo žlučové kameny.
Náš tip: Více informací hledejte na www.jidelniplan.cz

Související články:

3 triky, jak vybrat tu pravou kabelku
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama