Reklama

11 věcí, které jste nevěděli o svíčkách a vůních

11 věcí, které jste nevěděli o svíčkách a vůních 11 věcí, které jste nevěděli o svíčkách a vůních Proč už se při výrobě nepoužívá hovězí lůj? Kolik kilo medu je potřeba k výrobě včelího vosku? A proč se při testování svíček používají skleněné zvony? Přečtěte si zajímavosti z magického světa svíček a vůní a vyhrajte poukázku pro dvě osoby na workshop o vůních v ráji svíček OGIVI.
11 věcí, které jste nevěděli o svíčkách a vůních
{loadposition breadcrumb}

11 věcí, které jste nevěděli o svíčkách a vůních

Proč už se při výrobě nepoužívá hovězí lůj? Kolik kilo medu je potřeba k výrobě včelího vosku? A proč se při testování svíček používají skleněné zvony? Přečtěte si zajímavosti z magického světa svíček a vůní a vyhrajte poukázku pro dvě osoby na workshop o vůních v ráji svíček OGIVI.

1. První svíčky začali používat už 3 000 let př. n. l. staří Egypťané. Vyráběli je ze včelího vosku a přírodních tuků, například z hovězího loje. Číňané a Japonci využívali pro výrobu svých svíček velrybí tuk. Živočišné tuky se dnes už k výrobě svíček nepoužívají, protože při hoření produkují mastný kouř a nelibě zapáchají.

2. Od poloviny 19. století se k výrobě levných svíček využívá méně kvalitní parafínový vosk získávaný z petroleje. Luxusní výrobci používají výhradně přírodní vosky – sójový, kokosový a další, které hoří čistě a neškodí zdraví.

3. Svíčky se historicky používaly především jako zdroj světla. Málokdo ale ví, že jejich další důležitou funkcí bylo měření času.

4. Nejdražším voskem, který se používá pro výrobu svíček, je vosk včelí. Vyrábějí ho včely-dělnice z medu a slouží jako stavební materiál pro plástve. Z deseti kilogramů medu včely vyprodukují jen jeden kilogram vosku. Odtud pramení jeho vysoká cena.

5. První vonné svíčky se začaly vyrábět v Indii ze skořice. V moderní době se využívá velké množství vonných složek a získat esenci je možné prakticky z čehokoliv.

Snimek_obrazovky_2015-01-30_v_14.04.00

6. Podle Americké asociace výrobců svíček je hlavním kritériem, proč si lidé kupují svíčky do svých domovů, jejich vůně. S větším odstupem je na druhém místě barva a tvar svíček.

7. Uživatelé svíček v průzkumu asociace odpovídali, že nejčastěji svíčky zapalují na tři hodiny denně. Devět z deseti to dělá kvůli zútulnění pokoje.

8. Lidé si nejčastěji svíčky zapalují v obývacím pokoji (42 %), v kuchyni (18 %) a v ložnici (13 %).

9. 96 % všech prodaných svíček kupují ženy. Muži pořizují svíčky nejčastěji jako dárky či jako interiérový doplněk do své kanceláře. Oblíbili si hlavně dřevité a citrusové vůně, zejména santalové dřevo, kardamom či bergamot.

10. V luxusních obchodech se svíčky skrývají pod skleněnými zvony, které zachycují jejich vůni. Při testování se přivoní do zvonu, nikoliv ke svíčce. Vůně, která se pod poklopem nahromadila, kombinuje všechny patra svíčky – hlavu, srdce i tělo.

11. Čichové vjemy si lidé snáze a dlouhodoběji pamatují než počitky z ostatních smyslů. Vůně, které jste cítili v dětství, si i po letech dokážete zcela přesně vybavit. Vůně, kterou si lidé nejvíce spojují se svým dětstvím je vůně voskovek.

---- SOUTĚŽ ----

Vyhrajte účast pro sebe a svou kamarádku na workshopu v OGIVI s profesionální parfumérkou Petrou Hlavatou. Dozvíte se mnoho zajímavostí o skládání vůní a o tradičních ingrediencích, které se v parfumérství používají již celá staletí. Parfumérka Vám poradí, které vonné esence se hodí k Vaší osobnosti a s čím se nejlépe kombinují. Vše si budete moci vyzkoušet na vlastní kůži. Únorový Aromabar se zaměří na vzácnou ambru a pižmo v kolekcích parfémů J. P. Weltona.

Kdy: 3. února 2015, 18:00-19:30
Kde: OGIVI, Maiselova 5, Praha 1

Soutěžit o workshop můžete na našich FACEBOOKOVÝCH STRÁNKÁCH TADY! Zúčastnit se můžete do neděle 1. února do půlnoci, tak hodně štěstí!

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama