Reklama

7 nejčastějších fitness hříchů

7 nejčastějších fitness hříchů 7 nejčastějších fitness hříchů Pořád nehubnete?
7 nejčastějších fitness hříchů
{loadposition breadcrumb}

7 nejčastějších fitness hříchů

Pořád nehubnete?

A neděláte některou z následujících chyb? Určitě si také chcete v létě vzít odvážnější oblečení a neřešit klepající se stehna a celulitidu. A tak jste se rozhodla, že začnete jíst zdravě, shodíte pár kilo a zpevníte se. Ale postava podle vašich představ pořád nepřichází, i přes to, že pro svůj vysněný cíl děláte maximum – alespoň si to myslíte. Možná ale zjistíte, že i vy žijete v omylu, který vás na vaší cestě za perfektním tělem brzdí a vy pořád stojíte na místě.

Chyba č. 1 – zaměřujete se jen na cardio

Bojíte se, že když budete 2x týdně dřepovat z 20kg činkou, tak že vám za pár měsíců zrcadlo ukáže Arnolda Schwarzeneggera v ženském provedení? Omyl! Pouze se vám pěkně vytvarují stehna a zadek. K tomu, aby vám narostly svaly jako kulturistkám, potřebujete mnohem více mužského testosteronu, doplňky stravy, tvrdou každodenní dřinu a spoustu jídla. Pokud tedy nestrávíte v posilovně většinu svého života, obrovských svalů se rozhodně bát nemusíte. Zapomeňte proto na kilové růžové činky a trochu víc si věřte a čísel se příliš neděste. Odměnou vám bude úbytek tuku, vytvarované tělo a svaly na správných místech. A navíc: cvičení s těžkými váhami vám zaručí spalování tuků ještě 24 hodin po skončení tréninku, což vám klasické cardio, jako je běhání a aerobní cvičení, nedá.  

Chyba č. 2. – málo pijete 

Opravdu je důležité, abyste vypila 2–3 l vody denně. A i když je to obehraná písnička, málokdo je schopný toto jednoduché pravidlo skutečně dodržet. Jen díky vodě budete mít čistší pleť, stehna bez ďolíčků, nebudete unavená, předejdete bolestem hlavy, protože se tělo pročistí a funguje tak, jak má – tedy i správně zpracovává cukry. Pokud vám vadí neutrální chuť vody, kápněte si do ní čerstvou citronovou šťávu. Nesnažte se ale vodu nahrazovat slazenými džusy nebo limonádami – tím si příliš nepomůžete. 

Chyba č. 3.  – až příliš přemýšlíte o jídle

Hlídáte si každé jídlo tak urputně, že vás to za chvíli přestane bavit. Dávejte si ze začátku malé cíle. Příklad: řekněte si, že první týden se budete snažit zahrnout do každého chodu zeleninu. Pak si naplánujte, že si budete každý večer připravovat jídlo do krabiček na druhý den. Když si toho naplánujete hned na začátek příliš, je mnohem menší pravděpodobnost, že vše zvládnete dodržet. Ani se zbytečně netýrejte – když si jednou za čas dáte něco nedietního, co máte ráda, svět se nezboří a zadek vám nenaroste do obrovských rozměrů.

AZ_PRILIS_PREMYSLITE_O_JIDLE

Chyba č. 4 – chybí vám motivace

Je zákonem schválnosti, že zrovna, když se rozhodnete změnit svůj životní styl, vaše nejlepší kamarádka má oslavu narozenin, na které bude hromada jídla nebo kolegyně do práce přinese ty nejlepší čokoládové cupcaky (jako to chodí u nás v redakci). V takových chvílích rozhoduje jen vaše vůle a odhodlání. Opakujte si pár motivačních vět. A předem se připravte na nepochopení a negativní reakce okolí. Většina lidí vaše odhodlání nepochopí a nepodpoří vás ("přece nejste tlustá", "když si dáš jeden kousek, tak se nic nestane", "podle mě to přeháníš"). Myslete na to, že na sobě pracujete kvůli sobě, ne kvůli nim. Takže si sama určete, kdy budete chtít hřešit – a buďte silná. 

Chyba č. 5 – jíte moc ovoce

Pokud potřebujete redukovat váhu, příliš to nepřehánějte ani s ovocem. Je šťavnaté a moc dobré, ale obsahuje spoustu sacharidů, které sice patří mezi zdravé, ale přesto mohou vaše hubnutí dost zpomalit. Dáváte si ke snídani smoothie ze 4 pomeračů, 1 banánu a hrsti jahod? A víte, že jste takovým jedním drinkem téměř vyčerpala svůj vhodný denní příjem sacharidů? 

Chyba č. 6 – cvičíte něco, o čem nic nevíte

Cítíte se trapně při protahování nebo zahřívání nebo se vám jednoduše nechce? Tak na takové výmluvy rychle zapomeňte. Když podceníte přípravu, máte mnohem větší šanci se zranit. Spíte maximálně 6 hodin denně a jste unavená? Uděláte každý den pár dřepů, planků a kliků, ale vůbec nevíte, jestli provádíte všechny cviky správně? Informujte se. Koukněte na youtube, kde najdete, jak se správně zahřát, jak správně cviky provádět, jak regenerovat – zkrátka vše, co vás zajmá o fitness. K zahození také určitě není konzultace s profesionálním trenérem, který vám vše vysvětlí. Ano, sice si něco málo připlatíte, ale investice se vám vrátí v podobě zdravého a pružného těla. 

cvicite_neco_o_cem_nic_nevite

Chyba č. 7 – nosíte špatné oblečení

Naprostým základem jsou kvalitní boty a podprsenka. Vyberte si boty nejlépe takové, které jsou uzpůsobené sportu, jemuž se chcete věnovat. Stejně tak podprsenka. K běhání a skákání budete potřebovat jinou podporu než při cvičení jógy. Nepodceňujte výběr a neváhejte trochu víc zainvestovat – určitě nepůjde o vyhozené peníze. 

A na závěr trocha MOTIVACE

- Zaměřuj se na cíl, ne na překážky. 

- Disciplína je pouze výběr mezi tím, co chceš a mezí tím, co chceš nejvíc. 

- Fitness není o tom být nejlepší ze všech, ale být lepší než jsi bývala ty sama. 

- Bez překonání výzvy nepřichází změna. 

- Kdyby bylo jednoduché být fit, všichni by byli štíhlí. 

sledujte nás na instagramu
Reklama
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama