Reklama

Online seznamování v proměnách času

Online seznamování v proměnách času Online seznamování v proměnách času Přibližně před dvaceti lety, kde světlo světa spatřily první americké virtuální seznamky, byla tato nabídka služeb značně omezená.
Online seznamování v proměnách času
{loadposition breadcrumb}

Online seznamování v proměnách času

Přibližně před dvaceti lety, kde světlo světa spatřily první americké virtuální seznamky, byla tato nabídka služeb značně omezená.

V té době používalo internet ke komunikaci pouze malé procento obyvatel, a tak pokusy seznámit se na síti většinou končili velkým zklamáním. Od těch dob už se mnoho změnilo a stejně tak i online seznamky se rozrostly jak do počtu, tak co se týče oblíbenosti. V současné době jsou mobilní aplikace zaměřené právě na seznamování považovány za jedny z nejvýnosnějších investičních projektů v americkém Silicon Valley. Podle údajů ze statistického webu comScore téměř 49 milionů Evropanů zavítalo jen v průběhu prosince 2012 na internetové seznamovací portály, přičemž největší skupinu zájemců o vztah tvořili uživatelé ve věku 45-54 let.

header-online-dating

Se vzrůstajícím počtem uživatelů internetu lidé stále častěji využívají moderních technologií k seznamování. Vznikají tak stále nové a nové trendy v online seznamkách, využívající nejnovější demografické údaje, sociální sítě a technologické novinky jako je chytrý telefon. Pojďme si nyní představit ty nejdůležitější z nich.

Hlavní je porazit algoritmus

Na rozdíl od roku 1995, kdy se na síti objevila první seznamovací stránka, lidé již dávno nepovažují online seznámení za něco divného. V dnešní době vydělávají veškeré virtuální seznamky přibližně 2 miliardy dolarů ročně, přičemž většinu z toho tvoří registrační poplatky. Většina těchto příjmů pochází z tisíců seznamovacích internetových stránek, které fungují po celém světě a používají speciálně vyvinuté algoritmy pro párování uživatelů na základě profilů, které si vytvořili. Tyto algoritmy jsou bohužel často příčinou frustrace, jelikož vytvoření dobrého profilu na seznamce je pro mnoho uživatelů časově náročná činnost, která často není odměněna, pokud jde o kvalitu nabídnutých potenciálních partnerů.

Tyto algoritmy jsou ve skutečnosti tak frustrující, že matematický génius z amerického Bostonu se rozhodl je definitivně porazit. Chris McKinlay byl jedním ze čtyřiceti milionů Američanů hledajících svůj protějšek na serveru okCupid.com, jednoho z největších seznamovacích webů v USA. Většina žen, které mu algoritmus nabídl jako vhodné partnerky, se posléze ukázaly jako mylný tip. Proto se rozhodl s tím něco dělat.

McKinlay není jen matematikem, ale také členem odnož týmu MIT BlackJack, skupiny studentů z předních univerzit (včetně Massachusettského technologického institutu a Harvardovy Univerzity), který používá sofistikované strategie k tomu, aby hrál a vyhrál BlackJack hry v kasinech po celém světě. McKinlay využil své strategickémyšlení k analýze údajů, které měl z online seznamky k dispozici. S pomocí přítele se mu podařilo najít, které z registrovaných žen na stránce pro něj byly nejvhodnější, a z nich si poté logicky vybral perfektní partnerku. Bohužel, pro většinu lidí, kteří nejsou matematici, nebo nejsou obeznámeni s strategií a pravidel Blackjacku, to je těžké porazit algoritmy.

cards-619016_640

Existují však i další způsoby, které vám mohou pomoci ve vašem úsilí, jak naznačuje Paul Oyer, ekonom práce a profesor na Stanfordské univerzitě. Oyer je autorem knihy o on-line seznamování s názvem Všechno co jsem potřeboval vědět o ekonomii, jsem se naučil z online seznamek. V této knize Oyer vysvětluje, jaké jsou nejlepší způsoby pro vytvoření online profilu, který vytěží maximum z algoritmů na seznamovacích stránkách. Podle něj je virtuální seznamovací trh jako každý jiný trh: musíte vědět, jak hledat abyste našli přesně to, co hledáte. Musíte rovněž vysílat ty správné signály, aby si vás ten správný protějšek všiml. Způsob, jakým toho dosáhnete, spočívá v optimalizaci vašeho online profilu. Na začátku to zabere trochu času, než zjistíte, jaká je vaše pozice na seznamovacím trhu a jak jí nejlépe využít, ale jakmile máte tuto práci hotovou, kvalita navržených protějšků stoupne.

online-dating-you-might-as-well-look-for-love-in-a-bar-study--79561bd806

Seznamka v telefonu

Vzhledem k rostoucí mobilitě sítí i společnosti v oblasti on-line seznamování mění způsob uvažování a přizpůsobují se novým trendům. Společnost Iovation, která se zabývá zabezpečením mobilních zařízení, uvádí, že 39% virtuálního seznamování probíhá právě skrze aplikace na telefon. Vzestup mobilních seznamovacích aplikací mají na svědomí zejména mladí uživatelé, kteří jsou aktivní na sociálních sítích, ovládají nové technologie a navazují nové známosti skrze svůj chytrý telefon.

Jednou z nejpopulárnějších novinek v této oblasti je aplikace s názvem Tinder. Aplikace využívá pro hledání vhodných protějšků posunovací funkce chytrých telefonů. Touto cestou minimalizuje úsilí uživatelů spojené s online seznamováním. Počet uživatelů aplikace Tinder ve Spojených státech se během pouhých třech měsíců (od září do prosince 2014) zvýšil o téměř 27.6%. Celkově má aplikace přibližně 10 milionů aktivních uživatelů za den a k dnešnímu dni dala dohromady více než tři miliardy virtuálních párů.

tinder

Obecně lze říci, že oblast seznamování skrze chytré telefony je považována za jedno z nejvíce finančně perspektivních odvětví, a to natolik, že hodnota aplikace Tinder činí přes 1 miliardu dolarů. Investoři v oblasti venture kapitálu ze Silicon Valley však vkládají značné finance i do dalších obdobných projektů. Například konkurenční aplikace Hinge z investic získala již 12 milionů dolarů.

S tím, jak se stále více lidí připojuje na online seznamovací stránky, roste i jejich potřeba po jednodušších a efektivnějších metodách hledání vhodného protějšku. Přestože online seznamky letos slaví 20. narozeniny své existence, bude nutné hledat nové způsoby, jak uspokojit rostoucí poptávku stále se rozšiřující klientely.

sledujte nás na instagramu
Reklama
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama