Reklama

Večerní rituály: Jak se spolehlivě dostat do říše snů

Spousta stresu, moc kofeinu, digitální vyhoření nebo třeba dieta...
11758

To je jen malý zlomek toho, proč se nám nedaří usnout. Nedostatek kvalitního spánku ale ovlivňuje celý náš další den a pokud jím trpíme dlouhodobě, může mít špatný vliv i na naše zdraví a fyzickou kondici.

Jak se tedy dostat do říše snů bez pilulek nebo jiných "pomocníků"? Držte se následujících rad a zajistěte si kvalitní spánek.

1. Digitální detox. Ne hodinu, ale několik hodin před spaním zapomeňte na telefony, počítače a práci pozdě do noci. Je to jeden z hlavních důvodů, proč se nám nedaří usnout. Přiznejte si, kolikrát ještě těsně před usnutím řešíte pracovní maily nebo sjíždíte sociální sítě? Je to opravdu tak důležité? Důležitější než váš odpočinek a vaše zdraví? Určitě ne. Vyměňte telefon za zajímavou knížku a vaše večery dostanou úplně nový rozměr.

2. Žádný alkohol. I když se může zdát sklenička ( 2, 3... ) před spaním jako dobrý nápad, věřte nám, že není. Alkohol vás sice dostane do "klidového" režimu ale spánek po něm určitě nebude lepší. Naopak. Váš organizmus bude mít co dělat s odbouráváním alkoholu a to negativně ovlivní vaši noční regeneraci. Vsaďte raději na kvalitní bylinný čaj.

3. Procházka. Jak se ideálně unavit před tím, než ulehnete do postele? Běžte se projít. Nemusí se nutně jednat o dlouhou trasu. Krátký pobyt na čerstvém vzduchu vám prospěje a příjemně vás unaví. Usínání vám pak půjde samo.

4. Jídlo. Připravte se na spánek už při večeři. Jak? Zvolte jídlo, které nezatíží vaše trávení a bude se vám po něm dobře usínat. Vyhněte se smaženým a těžkým jídlům, které by vám na kvalitě spánku rozhodně nepřidaly. Čerstvá zelenina a kvalitní bílkovina je ideální večeře. A pokud nevydržíte bez dezertu? Zkuste si třeba nakrájet banán, rozpusťe trochu hořké čokolády, banán jí polejte a dejte na chvilku do mrazáku. Pochutnáte si, nezatížíte váš trávící systém a nemusíte mít žádné výčitky svědomí. Tenhle dezert vaši postavu nijak zvlášť neohrozí!

5. Stres. Snažte se večer nestresovat a neřešit nepříjemné věci. Naučte se dostat do pohody, kterou si nenechejte ničím a nikým narušit. Udělejte si z večera vaši část dne, do které zkrátka nic a nikoho negativního nepustíte.

sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama