Reklama

10 tipů, jak se dneska dokonale vyspat

Na spánek ani zdaleka nemá vliv jen jeho délka...
Reklama
9111

1. Žijete stresující život, který vás v noci sem tam budí? Vsaďte na bylinky v ložnici. Dokonalou součástí vašeho spánku by se měla stát levandule. Ať už si pořídíte polštářek plný sušených květů, nebo vonný sprej, který stříknete před usnutím do vzduchu, noční můry nemají šanci.

2. Vypněte veškerou techniku ještě před usnutím. Zapomeňte na ukolébavku v podobě rádia, televize, kontroly Instagramu. Prostě se odpojte a vsaďte na klid, který nebude rušen zářením obrazovky ani zvukem z bedýnek u vaší hlavy.

3. Vsaďte na zubní pastu bez eukalyptu. Samozřejmě, že je mint příchuť v pořádku. Vaše tělo ale zbytečně probouzí a hodí se tak spíš na ráno. Pokud chcete před nočním usínáním trochu zpomalit zkuste třeba mateřídouškovou.

4. Nastavte si budík na vstávání i usínání. Pravidelnost je kouzelná a dokáže vás usměrnit. Pokud budete každý den usínat a budit se ve stejný moment, vaše tělo se dostane do tempa, které bude šlapat jako švýcarské hodinky. Délku spánku si nastavte podle svých potřeb, v ideálním případě v rozmezí 6 až 8 hodin.

5. Bez kávy a alkoholu budete spát klidněji než s nimi. I když po divokém večírku usneme na lusknutí prstu, o opravdu vydatný spánek, který nás posílí a doplní energii po celém dni, nejde ani náhodou.

6. Vsaďte na sprchu nebo opláchnutí obličeje vlažnou vodou. Žádné otužování večer není na místě. Tělo je potřeba přenastavit na úsporný režim a příjemně teplá voda za vás odvede víc práce než si myslíte.

7. Masturbujte. Zatímco sex vyžaduje velkou porci fyzické aktivity, masturbace může být jen klidným přechodem mezi hektickým dnem a klidnou nocí. A navíc... Kdo by takové relaxaci odolal.

8. Zapomeňte na sdílenou peřinou s vaším spolunocležníkem. Pokud není postel místem jen pro vás a sdílíte ho s jinou osobou, nenechte se přesvědčit o romantickém kouzlu příjemné přikrývky pro dva. Boj o peřinu není nic hezkého a klidu ve spánku nepomůže určitě.

9. Večerní porce hořčíku není na škodu. Zvyšte hladinu magnesia v těle dávkou špenátu, ořechů a semínek a přepněte nervy na neutrál.

10. Instalujte do ložnice jen tlumená světla, které pomáhají produkovat melatonin ve vašem těle. Výsledky? Že je čas na spaní už si nebudete muset obhajovat, organismus zareaguje sám od sebe.

 

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama