Reklama

5 pro zdraví vhodných aktivit, které bychom měli dělat před spaním

Každý jsme jiný. Někdo se svým životem a zvyklostmi aspiruje na nominace Miss Dokonalost, někdo naopak spíš na Odpad roku.
Reklama
8333

Takovou nominaci bych si ze všech možných zasloužila hlavně já. I když nepochybuji o tom, že žít zdravý a aktivní život je nádhera, mezi moje nejoblíbenější aktivity patří spíš než 10km v 5.00, lehká snídaně a pak už jen voda se zeleninou, ZASPAT, i když mám nastavených 5 po sobě jdoucích budíků, nesnídat, k obědu si dopřát něco super dobrého (čti „nezdravého“), ke všem svačinám a večeřím hlavně hodně bílého (čerstvého a křupavého) pečiva... Před spaním pak dlouhé vykecácání s kamarády nad jídlem a pitím a mobil, počítač, televize... Dobrou... Jasně, že mám chuť další den všechno změnit, ale už při opětovném zaspání nějak tuším, že se bude všechno opakovat nanovo tak, jak by nemělo.

Režim dne změnit od základu asi na lusknutí prstu nepůjde, ale alespoň hodinu před tím, než odejdeme do postele spát, bychom (pokud to máte tak nějak podobně) trochu změnit mohli. Ne k dokonalosti, ale k radosti našeho okolí a hlavně k radosti nás samotných. Třeba z toho, že ráno díky hlubokému spánku v noci, nezaspíme! HIP-HIP-HURÁ!

1. Protáhnout se

Není potřeba cvičit jako o život 3 hodiny v posilovně, ale po celodenním vysedávání za stolem v jedné pozici by nemuselo být od věci.

TIP: Stáhněte si aplikaci NIKE+ Training Club, kde najdete začátečnických i profesionálních hodně snad ve všech sekcích. Za mě značka ideál – 15 minut energy jógy!

2. Trénovat vděčnost

Psát si každý den do sešitu 3 věci, za které jsem za uplynulých 24h vděčná, dělám už asi 3 roky, a jestli mi vedení zápisu vždy před odchodem do postele zlepší spaní, přesouvám svou normálně ranní aktivitu na večer. Zkuste to taky, vážně to k něčemu je. Třeba jen proto, že se na svět budete víc smát. Přísahám!

3. Číst si

Podle výzkumu na University of Sussex se u lidí, kteří strávili chvilku před spaním četbou, ztlumil stres až o 68%!

4. Horká sprcha

I když je otužování zdravé a v kurzu, zrelaxovat tělo večer před spaním něčím teplejším je prostě lepší. Zatímco studená voda vám pomůže organismus probrat, teplá ho večer naopak uklidní.

5. Meditovat

"Pokud můžete strávit 5 až 10 minut v pohodlné poloze dýcháním do břicha, nadechovat se a vydechovat pomalu a vytrvale, odbouráte napětí a budete se cítit připravení k odchodu do postele," radí psychoterapeutka Dawn Wiggins na svých stránkách o rodinné terapii. A koneckonců proč to nezkusit!

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama