Reklama

5 tipů, jak překonat zimní splín z dlouhých nocí a krátkých dní

Světlo od 8 do 16 hodin nám prostě nestačí!
Reklama
7758

Kratší dny ani zdaleka nemají vliv jen na naši únavu, díky menší porci slunečního záření a častému vystavování se zimě, tělo bojuje s udržením hormonální rovnováhy a zvýšené spotřebě určitých živin. Vše se pak projevuje na kůži, která může nadměrně vysychat, na náladě, která může být proměnlivá, ale i na produktivitě, která například v práci může radikálně klesnout.

A jak tomu zabránit?

1. Jděte spát dřív něž jste normálně zvyklí.

Tělo je napojeno na slunce a světlo. Pokud je jich dostatek, má v sobě zafixované, že ještě může fungovat, ve tmě a šeru se ale naopak rychle transformuje do spánkového režimu a připravuje se na odpočinek a regeneraci. Čím dříve proto půjdete po výrazném setmění spát, tím bude vaše tělo odpočatější a ve větším klidu.

2. Nezapomeňte na 2. večeři.

Pokud se do postele opravdu chystáte dřív než obvykle a vaše doba spánku se tak rapidně prodlouží, je dobré si před spaním dopřát i malé jídlo, které bude přes noc zahánět pocit hladu. Vsaďte na ovoce, sýr, malou sklenici pomerančové šťávy nebo třeba mléko.

3. Vitaminy!

Pokud chcete stresu vyhlásit válku, připravte si arzenál potravin s vysokým obsahem vitaminů A a D a vápníku. Postarají se o lepší regulaci metabolismu, zajistí plynulou funkci imunitního systému a probudí vaši pleť ke kráse. Doplňte svůj jídelníček proto o velkou porci mléčných výrobků, které jsou trefou do černého!

4. Obalujte své tělo tuky.

Samozřejmě ne doslova, ale zvýšit v zimě přísun tuků stejně jako bílkovin, rozhodně není na škodu. Vedle steaků, sýrů, vajec, řeckých jogurtů si na jídelníček zařaďte olivový i kokosový olej, které podporují optimální hormonální funkce.

5. Vyrazte na procházku.

Využijte doby, kdy na svět svítí slunce a vyrazte si nalovit slunečního světla do zásoby. Každý den stačí na pět minut zavřít oči a užívat si paprsků, které vás dobijí energií.

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama