Reklama

Proti proudu | O udržitelnosti i bojkotu Black Friday

Už jste pochopili, že i do módy se vyplatí investovat?
12686

Klára, pověřená vedením redakce JOY

Lezou vám už všudepřítomné reklamy na Black Friday krkem? Tak to nejste jediní. Jsou dokonce i značky, které se ho rozhodly bojkotovat. Patří mezi ně i udržitelná móda COPE. Ta dnes 29. listopadu vypíná web a bojkotuje tak populární marketingovou akci plnou slev. Zákazníci dnes najdou místo e-shopu černou obrazovku s textem objasňujícím záměr počinu. Pro COPE není udržitelnost jen trendem, ale podstatou podnikání. Značka dává přednost kvalitě před kvantitou. Proto volí designéry, kteří nechrlí tisíce kusů každý měsíc, ale raději investují své úsilí do nadčasové a precizně vyrobené módy.

„U nás v COPE věříme, že na každodenních rozhodnutích záleží. Módní průmysl je druhý nejšpinavější vůbec. Ať už mluvíme o používání chemikálií, spotřebě vody či neetickém zacházení s těmi, kteří oblečení vyrábějí. Nabízíme lidem alternativu k fast fashion na jedno použití – minimalistickou, kvalitní, stylovou módu do města s příběhem,“ vysvětluje zakladatel značky Daniil Chebotarev.

COPE nabízí pečlivě vybrané evropské značky s důrazem na etickou a ekologickou produkci. Zaměřuje se na oblečení vyrobené z takových materiálů a pomocí takových postupů, které jsou pro planetu co nejmenší zátěží. Dnes má e-shop možná vypnuto, ale od zítřka si tam už zase budete moct nakupovat cool kousky, které neničí naší planetu! Mě osobně to naláká mnohem víc než uměle nahnané ceny produktů, které jsou na oko na Black Friday zlevněné.

Karolína, online redaktorka

Trvalo mi to dlouho, ale konečně jsem pochopila, že nejsem tak bohatá, abych si kupovala levné věci. Svetr za 400 Kč a kabát za 800 Kč jsou sice kupem snů, ale stačí si obojí dvakrát obléknout a hned jsou všude žmolky a oblečení ztrácí tvar. Takže znovu a lépe. Jako první mám v plánu zabrousit na web slovenské značky Buffet působící v Praze, která dělá mně blízké nadčasové kousky, které nepodléhají rychle ustupujícím módním trendům. Každý fashion nadšenec je však ocení. 

„Naši zákazníci jsou citliví na kvalitu materiálů, zpracování a styl. Chtějí se v každodenních situacích cítit pohodlně, ale také sebejistě. Buffet jim svou estetikou dává možnost zažívat obojí zároveň,“ popisuje Juliana Summerling, Sales Director značky Buffet.

Petra, online redaktorka a produkční

Miluju Conversky a baví mě jejich pohled na udržitelnou módu! Speciálně kolekce Converse Renew stojí za zmínku! 

Kolekce Converse Renew klade velký důraz na rozměr udržitelnosti. Značka se neustále snaží zdokonalovat své metody výroby ve smyslu šetrnosti k životnímu prostředí. Dalším důkazem je novinka Renew, která obsahuje vysoké a nízké Chucky vyrobeny z upcyklované džínoviny.
Džíny jsou srdcovým kouskem téměř každého šatníku, ale zároveň jsou i jedním z nejčastějších kusů oblečení, které končí na skládkách. A tak se Converse rozhodli pracovat se starými džínovými kalhotami, které pochází od britské vintage značky Beyond Retro. Na novince Chuck Taylor se poprvé na jednom modelu potkávají tři různé typy džínoviny – světle modrá, tmavě modrá a černá.

Kromě udržitelnosti klade značka opět velký důraz na pohodlí, proto je každá teniska opatřena speciální OrthoLite stélkou. Já teda nevím, jak vy, ale já si o jedny Ježíškovi určitě napíšu!

 

Mariya, fashion redaktorka

Jestli hledáte butik s jedinečnou udržitelnou módou, tak vám rozhodně musím doporučit NILA Store. Mají snad ten nejširší výběr oblečení, doplňků, šperků, hraček i designových kousků do bytu, který jsem kdy viděla. Zakládají si na nejvyšší kvalitě produktů, vyrobených šetrným způsobem k přírodě a za spravedlivých podmínek. 

Týna, beauty redaktorka

Drogerie Rossmann spustila společně se značkou Henkel skvělý projekt. Vybrali pár produktů, které si nejvíce nakupujeme, jako je prací prášek, gel na mytí nádobí, mýdlo na ruce atd., a ty umístili do speciální "stanice", z níž si můžete jednotlivé produkty "natočit" a stále doplňovat do jednoho obalu. Stačí si za 20 Kč koupit znovuplnitelnou lahev a až vám doma její náplň dojde, stačí ji vzít s sebou na příští nákup a ušetřit tak planetu od dalšího plastu. A zajímavá (a trochu děsivá) informace na závěr: Kdyby všechny české domácnosti přešly na drogerii bez obalu, ušetřilo by se 5000 tun plastu za jeden jediný rok. Pouze v Česku! A to stojí za zamyšlením se, nemyslíte? 

 

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama