Reklama

10 věcí, které vám pomohou zvládnout změnu životního stylu

Osvojit si zdravý životní styl může být pro každého různě obtížné.
12385

Jeho přínosy jsou ale zásadním benefitem pro všechny. Připravili jsme několik tipů, které vám pomohou upevnit kroky správným směrem na cestě za zdravým životem.

1. Hlavně dobrovolně! 

Změna životního stylu nebude fungovat, pokud je kýmkoli „nařízená“. Vyvolává to pocit nedobrovolnosti a v důsledku se ho každý bude chtít zbavit po svém. Reakcí je zklamání, výčitky a demotivace. Naopak vlastní přesvědčení a touha měnit se k lepšímu je základním předpokladem k dosažení úspěchu.

2. Motivace 

Dopřejte si čas a zamyslete se nad tím, proč se do změny pouštíte. Co vám má konkrétně přinést, jak vás obohatí. Někdy se mohou dostavit chvíle, především v počátcích, kdy se budete pokroku bránit. Čím více důvodů si připomenete, tím více svou myšlenku podpoříte a vytrváte.

3. Plánujte 

Učený z nebe nespadl a proto, když vstupujete do nové životní etapy, předejděte vašim dosavadním stereotypům. Připravte si, klidně na každý den dopředu, co budete jíst i jak aktivně strávíte čas. Nezpůsobujte si hladovění a mějte jídlo s sebou, abyste nesklouzli k nevhodné stravě. Držte se plánu alespoň 21 dní a následně uvidíte, že se vám nový rytmus dostane samovolně pod kůži.

4. Zapomeňte na slovo „dieta“ 

Odborníci na zdravou výživu se shodují, že představa o dosažení trvale udržitelného váhového úbytku pomocí diety je naivní. Naopak je častým strůjcem jo-jo efektu, který dokáže ubranou tělesnou hmotnost opět velmi rychle získat. „Cestu vidím ve změně myšlení o svém zdraví stejně tak jako ve využití komplexního výživového programu, který neupírá tělu žádné pro něj podstatné živiny, “ radí profesor MUDr. Vladimír Teplan, DrSc., odborný garant výživového programu Cambridge Weight Plan.

5. Hlídejte si porce 

Pokud jste ještě nevyhledali odborníka, který vám sestaví redukční jídelníček na míru, můžete začít snižovat hmotnost tím, že se začnete zaměřovat na množství jídla. Nejen v restauracích, ale i my sami si často připravujeme mnohem větší porce, než je nutné. Servírujte si méně, hlídejte si při jídle pocit sytosti a nenuťte se ze zvyku dojídat vše. Aniž byste vysadili jisté druhy jídla, máte váhový úbytek na dosah.

6. Evidence 

Najděte si čas a začněte si mapovat přesné informace o tom, kolik toho jíte i jak reaguje vaše váha. Záznamy o potravinách i kalorických hodnotách umožní lépe se zorientovat v tom, co si dopřáváte. Snadno vyčtete chyby a můžete zareagovat opravou a posílením vhodnějších pokrmů.

7. Pozitivní mysl 

Jste-li ve fázi, kdy jste po konzultaci s výživovým poradcem upozadili jisté potraviny, přestaňte na ně myslet. Naopak se zaměřujte na suroviny, které vám prospívají a přinášejí zdraví. Aktivně si hledejte recepty i druhy jídla, které vás těší a těšte se z jejich chutí. Jistě bude i tak příjemně rozmanitá.

8. Pohyb 

Každé cvičení je obrovský přínos pro vitalitu a udržování těla v komplexní dobré kondici. Ke zdravému životnímu stylu rozhodně patří aktivní pohyb. Pomáhá nejen získat lepší fyzickou formu, ale zaručeně zajistí příval pozitivní energie, satisfakce a upevní ten správný směr. Začleňte ho do svého života podle vlastního uvážení. Zvolte, zda vám vyhovuje osobní trenér, společenský sport, nebo zda máte natolik sebekázně a budete pravidelně cvičit doma, či se dáte na aktivní chůzi.

9. Odměna 

Buďte si jisti, že zdravý životní styl je sám o sobě velkou odměnou a úlevou zároveň. Své pokroky ale upevňujte i tak a motivujte se. Přemýšlejte, co vám udělá radost kromě oslavy jídlem. Dopřejte si třeba wellness, nové sportovní pomůcky, něco příjemného do bytu nebo například zajímavou knihu.

10. Práce s neúspěchem 

V životě není nic dokonalé. Proto se psychicky nepranýřujte za to, že si občas dovolíte malý ústupek. Pokud vynecháte denní cvičení, nebo si na oslavě dáte kousek dortu, udělejte to dobrovolně a vědomě. Jen sami víte, kdy už je vašeho polevování dost a kdy jde jen o nevinné zpestření. V žádném případě si nic nevyčítejte. Zamyslete se nad tím, jakou strategii případně zvolíte, abyste se takovému jednání příště vyhnuli.

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama