Reklama

Intermittent fasting: Hit, díky kterému získáte postavu snů

Intermittent fasting je stále častěji používaný výraz...
12496

A co vlastně znamená? Intermittent fasting neboli přerušovaný půst není klasická dieta. Jedná se spíš o úpravu jídelníčku a životní styl. Hlavní myšlenka je ta, že když si tělo na nějakou dobu odpočine od jídla ( postí se ), sáhne do tukových zásob. IF ale nefunguje tak, že se chvíli postíte a poté sníte, na co přijdete. Samozřejmě je potřeba přemýšlet o tom, co si na talíř a následně do těla dáme. 

A jak konkrétně přerušovaný půst funguje?

Střídají se časové úseky, kdy jíte a kdy se postíte. Právě díky době, kdy jste bez jídla, začíná tělo pracovat a likvidovat tukové zásoby, které se nám nějakým záhadným způsobem v těle nahromadily. Skvělé je, že časový úsek mezi jídly si můžete nastavit podle sebe. Je na vás, jaké časy vám budou vyhovovat a kolik hodin se vaše tělo bez jídla obejde. Určitě byste ale neměli jít do žádných extrémů. Pokud si nejste čímkoliv jisti, poraďte se nejdříve s vašim lékařem a až poté se do IF pusťte. 

Všeobecně se však uvádí, že pro ženy by měl být ideální časový režim 14/10. To znamená, že se 14 hodin postíte a 10 hodin jíte, v jakýchkoliv intervalech chcete. Pochopitelně se do času bez jídla započítává i spánek. Pokud tedy například budete večeřet v 6 hodin večer, druhý den můžete jíst už v 8 hodin ráno ( pokud jste v režimu 14/10 ).

Přerušovaný půst se těší velké oblibě právě pro jeho obrovskou flexibilitu. Nejste svazování žádnými pravidly, které určují velikost nebo typ jídla. Naopak máte prostor si upravit jídelníček tak, aby vám maximálně vyhovoval, a váš nový životní styl, byl tak co nejdéle ( ideálně trvale ) udržitelný.

Díky IF ztratíte tuk, zrychlí se vám metabolizmus, tělo se zbaví nežádoucích toxinů a celkově se vyčistí. Určitě ale myslete na to, že v časových usecích, kdy jíte, je nutné dodržet váš denní kalorický příjem.

Pokud se rozhodnete IF vyzkoušet, poslouchejte v první řadě vaše tělo a vnímejte jeho potřeby. Stejně tak, jako tenhle životní styl spoustě lidí vyhovuje, může další spoustě lidí dělat potíže. Vnímejte své tělo a nebuďte na sebe příliš přísní. Jen tak bude vaše cesta k dokonalé postavě a zdravému tělu úspěšná.

Přečtěte si také:

Be fit: 5 věcí, které ovlivňují vaši dietu kromě jídla

Zažeňte chuť na sladké: Chytře, zdravě a okamžitě

Mlsejte zdravě: 5 snacků, které zaženou chuť na sladké a neohrozí vaši postavu

 

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama