Reklama

Přerušovaný půst: Kdy a proč je dobré jej vyzkoušet

Jste často unavení, nemáte dostatek energie a celkově se cítíte špatně?
11981

Pak je možná na čase vyzkoušet přerušovaný půst!

Přerušovaný půst není jen "obyčejný" půst... Je to totiž strategie, díky které omládnete, budete se cítit zdravější, silnější a plni energie.

Jaký je princip? Je to jednoduché.

Sami si určíte, v jakém časovém okně budete jíst. V ideálním případě osm hodin jíte a šestnáct hodin máte půst. Během šestnácti hodin, kdy nejíte, tělo spaluje tuky. V době osmi hodinového jezení pak můžete konzumovat téměř cokoliv. Samozřejmě čím jídlo zdravější bude, tím lépe. A to nejen kvůli postavě - nezapomínejte, že zdravé jídlo má blahodárný vliv také na vaši pleť, vlasy, nehty a psychickou pohodu!

Nedílnou součástí přerušovaného půstu je dostatek tekutin, které popíjíme samozřejmě neustále. Tělo díky nim hydratuje a lépe se čistí. Doporučujeme neperlivou vodu nebo bylinné čaje.

Proč půst?

Tělo potřebuje dostatek času na regeneraci. A tím, že během celého dne pořád něco pojídáme k tomu nikdy nedojde. I malé sousto vašeho oblíbeného jídla totiž znovu nastartuje metabolismus a tělo tak nemá čas a prostor si odpočinout a zregenerovat se. Až když se postíme, tělo se zklidní, klesne hladina cukru v krvi a začnou se splaovat tuky - tím pádem dochází k hubnutí.

Je dobré mít ale na paměti, že do tohoto půstu by se měli pouštět opravdu jen zdraví lidé a pokud si nejste jistí, nikdy není od věci se poradit se svým lékařem.

Zároveň ani není pevně dáno, že váš půst musí být zrovna v poměru 16:8. Najděte si svůj poměr času, který vám bude vyhovovat. Stejně dobře funguje například i plán, kdy se jí deset hodin a čtrnáct hodin máte půst. Čas půstu je zkrátka na vás. Především vy se musíte cítit dobře a musí vám režim "sedět".

Obrovskou výhodou tohoto typu stravování je právě to, že si můžete vybrat, kdy budete jíst a nemusíte dodržovat striktní pravidla, že musíte snídat, když do sebe ráno prostě nic nedostanete. Máte možnost naslouchat svému tělu a podle toho uzpůsobit vaše stravování.

Pokud víte, že dlouhodobé postění se není nic pro vás, zkuste tenhle přerušovaný půst zařadit alespoň jednou měsíčně. Ulevíte svému zažívání a celkově se budete cítit lépe.

Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama