Reklama

5 tipů, jak se dostat do podzimní pohody a být fit

S příchodem podzimu se zkracují dny, ubývá sluníčka a s ním i energie. K tomu všemu jsme náchylnější k nachlazení. Ke snížení negativních dopadů tohoto období a znovuzískání životní rovnováhy mohou pomoct jógové cviky, meditace, ale i správná strava.
Reklama
13286

Provádějte očistný rituál pro podporu energie

Pomocí rituálů nastavíte svému tělu a mysli určitý rytmus a tím můžete obnovit nebo zvýšit energii pro každý den. Ideální je začít hned ráno pro probuzení některou z dechových technik. Zakladatelka a instruktorka pražských Domů Jógy Věra Vojtěchová doporučuje dechovou techniku bhastrika. „Podstatou je silný nádech a vědomý, stejně dlouhý prudký výdech. Při takovémto dechu se organismus rychle zahřívá, přičemž tento oheň podle jógy spaluje naše vnitřní mentální i fyzické nečistoty. Dochází k intenzivní ventilaci plic a rychlé výměně kyslíku a oxidu uhličitého v krvi, která má očistný charakter. Vyrovnává acidickou nevyváženost organismu a očišťuje krevní řečiště, navyšuje energii, ve výsledku zvyšuje obranyschopnost i sílu těla,“ tvrdí instruktorka jógy.

Jak provádět dechovou techniku bhastrika

Najděte si klidné místo. Posaďte se na paty. Ruce sevřené do pěstí položte do třísel. Lokty otevřete do stran. V této pozici hluboce nadechněte nosem tak, aby se vám zvedla břišní stěna a vydechněte ústy. K dokonalému výdechu si pomozte stažením břišní stěny. Opakujte 30krát po sobě. Buďte opatrní, pokud trpíte vysokým krevním tlakem či kardiovaskulárními problémy.

Podpořte mentální a fyzickou rovnováhu

Aby tělo a orgány v něm správně fungovaly, je potřeba aspoň jednou denně pohnout každým svalem a jemně vše promasírovat. Tím dojde k lepšímu prokrvení, rozproudí se energie, rozpustí se blokády v těle, které se v něm hromadí a dojde k posílení imunitního systému. „K protažení svalů, posílení imunity a v neposlední řadě k podpoře mentální a fyzické rovnováhy v těle provádějte úklonové ásany, rotační a rovnovážné polohy,“ radí Vojtěchová.

Zmírněte stres a úzkost pomocí gest rukou

Věděli jste, že každý náš prst má zvláštní funkci v organismu a při správném používání nám může dopomoct ke zdravému duchu? Pokud držíte prsty určitou dobu v dané pozici a lehce tlačíte, vytvořené vibrace začnou obnovovat rovnováhu v těle, dojde ke zklidnění mysli a prokázané jsou i další účinky na tělo. „Potřebujete-li zmírnit stres a úzkost, proveďte Surya Mudra. Palcem přitlačte prsteníček, ostatní prsty nechte narovnané. Tímto snadným cvikem dokonce můžete stimulovat štítnou žlázu a zažívání či zmírnit přibývání na váze,“ tvrdí instruktorka jógy a dodává, že pokud vám chybí životní energie, chcete posílit mysl, tělo a duši, zlepšit imunitu a zrak, praktikujte také Prana Mudra. „Prsteníčkem a malíčkem se dotkněte palce, ukazováček a prostředníček nechte narovnaný,“ popisuje cvik Věra Vojtěchová.

Získejte odolnost vůči nákazám správnou stravou

Kromě jógových technik a cvičení přispívají k posílení imunity a nastolení rovnováhy vhodně zvolené potraviny. Základem je zdravá a pestrá strava. Rozhodně se vyhýbejte nadměrné konzumaci jednoduchých cukrů. Nezdravé sladkosti jako jsou různé oplatky, sušenky a další totiž negativně ovlivňují schopnost bílých krvinek pohlcovat škodlivé bakterie. „Nahraďte tyto cukrovinky raději zdravější variantou jako cereáliemi, pohankou nasladko, ovocem či zeleninou, které naopak imunitní systém skvěle nastartují,“ dává svůj tip Ing. Michaela Ryglová, odborná garantka výživy za společnost Bonavita.

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama