Reklama

5 tipů od nejlepší české volejbalistky, jak se přes svátky udržet ve formě

Chcete si zimní svátky užít naplno a přitom nepřibrat?
12707

A v ideálním případě se dostat do formy? Jak na to vám poradí nejlepší česká volejbalistka Helena Havelková, která už ve své kariéře posbírala celou řadu trofejí a nyní působí v ruském Dynamu Moskva, jednom z nejlepších klubů na světě.

 Místo cukroví zkuste ořechy

Namísto sladkého si po obědě a večeři dávám ořechy nebo sušené ovoce. Zkusit ho můžete i místo cukroví. Takhle jsem se začala rozmazlovat v době, kdy jsem hrála v Itálii, protože tam je zvykem každé jídlo zakončit něčím sladkým. A to jsem kvůli volejbalu nemohla, proto mám doma pořád zásobu ořechů.

Ráno se nastartujte

Každé ráno vezmu podložku na cvičení a protáhnu se. Obvykle si k tomu pouštím rychlejší muziku, která mě do cvičení nakopne. Tělo se díky tomu nastartuje do celého dne. Večer si naopak ráda zacvičím jógu, díky které se protáhnu. K té si zase pouštím relaxační muziku a úplně přitom vypnu hlavu. K józe využívám i různé videoprogramy z YouTube. Mezi mé nejoblíbenější na jógu patří třeba tyto dva od Boho Beautiful (zde a zde). Cvičí na pláži, což mě uklidňuje, protože miluju moře. 

V poslední době jsem si oblíbila také posilovací gumy. Vyrábějí se různě pevné a dají se zapojit do cviků. Díky tomu mohu pohodlně posilovat i doma nebo třeba na hotelu.

Maximálně prosecco

Od té doby, co se věnuji profesionálnímu sportu, tak alkohol nepiju. Pro tělo to není nic dobrého, protože kromě alkoholu obsahuje i hodně cukru. Tím ale neříkám, že jsem úplný abstinent: když si jdeme se spoluhráčkami sednout po zápase, dám si skleničku prosecca. Ale to je všechno. A to je i můj tip na Vánoce – nemá totiž smysl omezovat cukroví, pokud budete pít větší množství alkoholu, ve kterém je také hodně cukru.

S oblečením na ven to nepřehánějte

Když se jdu proběhnout nebo si zacvičit ven, dávám si pozor, abych to nepřehnala s oblečením. Tělo se nesmí přehřívat. Pak se zpotí a následně prochladne. Na tělo si vždycky obléknu termooblečení, které odvádí pot. Na nohy nejlépe elasťáky. Raději si beru více tenčích vrstev, které můžu svlékat/oblékat podle pocitu, než jednu silnou.

Všeho s mírou

Ze všeho nejdůležitější ale podle mě je, abychom všechno dělaly s mírou. Nemá smysl se přejídat a pak to kompenzovat extrémním cvičením. Pokud chcete držet linii, můžete na sobě trochu zapracovat už před Vánocemi, udělat si takovou rezervu. Je to skvělé na psychiku, protože člověk si pak nemusí vyčítat každý vanilkový rohlíček, ale Vánoce si opravdu užije. 

 

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama