Reklama

Jak si udržet vysněnou postavu: Vyzkoušejte naše tipy

Je to tady!
12008

Díky pravidelnému pohybu a správné životosprávě jste konečně na své ideální váze. Gratulujeme!

Jedna věc je ovšem vysněnou váhu získat a druhá, udžet si ji...

Nic není zadarmo a v tomhle případě to platí dvojnásobně. Pokud jste totiž byli delší dobu v kalorickém deficitu a najíždíte zpět na "normální" stravu, může se vše snadno zvrtnout. Určitě jste už mnohokrát slyšeli o jojo efektu a věřte nám, že to není nic, co byste chtěli zažít. Vaše těžce vydřená váha se totiž během chvíle dokáže dostat zpět a mnohdy ještě výš, než byla ta, na které jste začínali hubnout.

Jak se tedy nejlépe vyhnout jojo efektu a udržet si postavu, kterou jste tvrdou dřinou získali? Myslete na následující.

1. Hýbejte se. To, že jste tam, kde jste chtěli být, neznamená konec cvičení. Naopak. Cvičení by se přirozeně mělo stát součástí vašeho života. A to nejen v období, kdy se ženete za svou vysněnou postavou.

2. Hřešte ale buďte ukáznění. Život je příliš krátký na to, abychom si neužívali toho, co milujeme nebo máme rádi. Užívjete si ale myslete na to, že v nejlepším je vždy dobré přestat. 

3. Hydratace. Nezapomínejte na dostatečnou hydrataci. Díky ní se budete cítit svěží a nebude vás přepadat vlčí hlad.

4. Jezte pomalu. Stop jezení za pochodu. Jezte jídlo pomalu a umějte si ho pořádně vychutnat. Je totiž vědecky dokázáno, že pokud jíte pomalu a na jídlo se soustředíte, mnohem míň toho spořádáte. 

5. Slazené nápoje = tabu. Opravdu se naučte pít jen čistou vodu. Pokud vám samotná nechutná, dejte do ní snítku máty, citron a uvidíte, že si na ni zvyknete.

6. Pozor na ovoce. Ano, ovoce je zdravé ale obsahuje také spoustu cukru. Určitě se ovoce nevzdávejte ale zařaďte jeho konzumaci spíše do dopoledních hodin.

7. Kvalitní bílkoviny. Neodpírejte si kvalitní bílkoviny, které vaše tělo pro správné fungování potřebuje.

8. Jezte čistě. Co nejvíce čerstvých surovin, lokálních surovin, ovoce, zeleniny, ryb, luštěnin... Zkrátka 80% vašeho příjmu by mělo tvořit naprosto čisté jídlo. Zbylých 20% máte na drobné hřešení. To je fér, no ne?

To, že jste dosáhli své ideální váhy určitě neznamená, že už si nikdy nesmíte dát nic, co se neslučuje se zdravým životním stylem. Naopak. I tzv. cheat days jsou důležité - nejen pro vaši psychiku ale také pro rozběhnutí metabolizmu. 

Vše začíná a končí ve vaší hlavě a pokud se naladíte na "zdravý životní styl" a nebudete si vyčítat, když občas vybočíte ze svého režimu, udržení vaší váhy bude hračka a zábava. Věřte nám!

Reklama
Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama
Reklama