Reklama

Jak zůstat během lockdownu ve formě a udržet se v psychické pohodě? Máme návod

Nastavte si režim, díky kterého se udržíte ve skvělé fyzické i psychické pohodě i přes nepříjemnou situaci okolo koronaviru. Naučte se efektivně cvičit v prostředí domu, choďte do přírody a meditujte. Očistíte se tak od stresu a navrátíte svému tělu rovnováhu.
Reklama
13262

1. Vyčistěte mysl jednoduchou mantrou

Vyšší úroveň vědomí a vnitřního klidu vám může přinést meditace. „Začněte tím, že protáhnete celé své tělo, pak zavřete oči a začněte čistit svou mysl. Zpočátku to může být velmi náročné, pokud však použijete nějakou mantru, do stavu relaxace se dřív či později dostanete,“ říká zakladatelka a instruktorka pražských Domů Jógy Věra Vojtěchová. Jakou mantru si zvolíte je na vás. Může jít prakticky o jakékoliv slovo, jehož opakování ve vás bude probouzet příjemné pocity. „Zkuste opakovat například slovo klid, láska, nebo můžete sledovat nádech do břicha a s výdechem říkat, že všechno je v pořádku. Zvolit můžete i tradiční óm. Opakujte stále dokola Só ham (já jsem). Přestaňte vnímat čas, neošívejte se, nepřemýšlejte o ničem jiném,“ radí instruktorka jógy. Tato očista přináší velkou úlevu, i kdyby jste ji praktikovali třeba jen pět minut ráno a večer. Naše mysl si totiž nutně potřebuje odpočinout od informačního smogu, kterým jsme doslova zavalení od rána až do noci.

2. Věnujte se četbě knih

Ačkoliv se může zdát, že v dnešní uspěchané době knihám odzvonilo, skalní příznivci číst nepřestali. Přidejte se k nim a začněte čerpat benefity, které tradiční čtení knížek nabízí. Předně zaměstnáte svůj mozek, takže zapomenete na starosti všedních dní a tím redukujete stres. Čtením si dále rozšiřujete slovní zásobu, udržujete zdravou paměť a zlepšujete koncentraci. Zkuste to a uvidíte, že z mentálně aktivního odpočinku budete mít radost.

3. Vraťte se k přírodě

Dokud nám to počasí a současná situace dovoluje, snažme se trávit co nejvíce času v přírodě. „Příroda má neuvěřitelnou schopnost nabít nás živoucí energií. Stačí krátká procházka, pro ty zdatnější delší túra spojená s terapií tichem, během které se můžete dotýkat stromů, keřů či kamínků. Zkuste se zastavit. Vnímejte zvuky kolem sebe a všechna krásná kouzla podzimu. Pak se naopak soustřeďte jen na své tělo, poslouchejte svůj dech. Radujte se ze všeho okolo sebe,“ radí Vojtěchová, podle které tímto způsobem udržíme ve formě tělo i mysl.

4. Nazujte tenisky a běžte se proběhnout

Další možností, jak si udržet skvělou kondici a zároveň si přitom vyčistit hlavu od špatných myšlenek, je začít běhat. Pokud jste zkušení běžci, nepotřebujete k tomu nejspíš žádnou instruktáž a budete souhlasit s tím, že jít se proběhnout do lesa nebo třeba do hor s sebou přináší spoustu benefitů. Běhaní v přírodě je nejlepší terapií, zlepšuje kondici, zvyšuje metabolismus, pomáhá s hubnutím, dodává sílu, sebevědomí, nezávislost a zostřuje i naše smysly. Nebojte se proto vyběhnout, i když jste to nikdy předtím nedělali. Začněte rychlou chůzí a zpočátku to nepřehánějte ani s kilometráží. Věřte, že nebude trvat dlouho a začnete se zlepšovat. A co je hlavní, nebudete chtít s běháním už nikdy přestat.

5. Nepřestávejte cvičit. Hledejte alternativy

Pokud jste chodili až dosud pravidelně do posilovny, do aerobiku, na kurzy tance navštěvovali lekce jógy či dělali cokoliv jiného, nevzdávejte se toho, i když je většina z toho kvůli pandemii zavřená. Je-li to možné, věnujte se cvičení doma nebo najděte vhodnou alternativu. „Například my jsme pro milovníky jógy spustili online lekce, a to za pouhých 70 korun. Pro mnohé je to mnohem více motivující než cvičit jen podle nějakých videí na YouTube. A podobné alternativy mají i některá fitness centra a řada dalších provozovatelů sportovních aktivit. Využijte toho,“ doporučuje instruktorka z pražských Domů Jógy v Praze.

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama