Reklama

Stay healthy: Snídat nebo nesnídat? Zjistěte pravdu jednou provždy

Ráno jít bez jídla z domova – je to dobrá hubnoucí strategie?
Reklama
13205

Snídejte jako císař, obědvejte jako král a večeřte jako žebrák – tak zní přísloví.

To znamená, že by se měly v průběhu dne porce postupně zmenšovat. To už dávno neplatí. Proč někteří vynechávají snídani? Protože mnoha lidem připadá snazší se vzdát jídla ráno, než aby to udělali odpoledne nebo večer.

Proč bychom vůbec měli nějaké jídlo vynechávat?

Princip je jednoduchý: pokud potřebujete zhubnout, s každým vynechaným jídlem ušetříte kalorie.

A tak se zbavíte nadbytečných kilogramů?

Ano, většina lidí totiž dodržuje první část přísloví – vezme si velkou snídani, ale stejně tak i velký oběd, svačinu i večeři. Pokud jedno jídlo zmenšíte nebo úplně vynecháte, celkem rychle zhubnete o jedno až dvě kila. To je fajn – a v čem je háček? Záleží na tom, kolik toho ještě sníte. Na konci dne se počítá energetická bilance – kolik toho sníte, se počítá za celý den. Na časování jednotlivých svačinek nezáleží.

Musím si dávat ještě na něco pozor?

Ano! Mnozí mají bez snídaně nízký obsah cukru v krvi, trpí třesem, jsou nervózní nebo neklidní a mají jen malou nebo omezenou výkonnost.

A jak tomu můžu zabránit?

Tím, že ráno nebudete opouštět dům s úplně prázdným žaludkem. Nesnídat není pro každého, proto poslouchejte hlavně své tělo. Pokud vám bude bez snídaně špatně, dejte si nějakou maličkost. Můžete zkusit svůj žaludek „omámit“ jen kávou s mlékem, abyste do žaludku dostala alespoň něco. A když přesto zjistíte, že potřebujete pořádnou snídani jako start do nového dne, vynechejte prostě jiné jídlo. Například odpolední čokoládu.

 

 

Photo by Food Photographer | Jennifer Pallian on Unsplash

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama