Reklama

Stay home and fit: jednoduché druhy cvičení, které vám pomůžou udržet si psychickou kondici

Fitness centra jsou zavřená a venku se momentálně můžeme pohybovat pouze v rouškách, což má negativní vliv nejen na naši formu, ale především psychiku. Abychom se z „karantény“ nezbláznili, je nejvyšší čas vzít situaci do svých rukou.
Reklama
12920

Cvičte doma s vlastní váhou 

I v těchto bojových podmínkách, kdy máme omezené možnosti pohybu, můžeme efektivně cvičit. „Dostatek pohybu je, stejně jako dostatečný spánek a omezení stresu, klíčový k tomu, abychom předcházeli jakémukoliv nachlazení a udrželi jsme si psychickou pohodu,“ říká fyzioterapeutka Mgr. Šárka Veselá z Lékařského domu Praha 7. Na internetu najdete obrovské množství cvičení, jak cvičit doma v době karantény. Tréninky nemusí trvat hodiny. Stačí vybrat pouze správné cviky zaměřené na celé tělo. „Je důležité správné provádění cviků a proto doporučuji volit videa, na kterých působí fyzioterapeuti. Eliminujete tím možnost zranění při cvičení a vytvoření špatných pohybových návyků. Závaží nepotřebujete. Dejte přednost základním cvikům, jako jsou hluboké dřepy, kliky či výpady,“ radí Veselá. 

Zazpívejte si mantru 

Zakladatelka pražských Domů Jógy Věra Vojtěchová radí, že pro psychickou kondici v této době je dobré odhodit stud a zazpívat si jednoduchou mantru. Vznikají při ní zevnitř našeho těla vibrace, které masírují hluboko uložené svaly. Ty nejvíce reagují na stres v těle? „Mantry jsou posvátné zvuky, jejichž zpívání vede k harmonizaci těla i duše. Při jejich zpívání dochází k uvolnění vnitřní tenze a kromě toho tím masírujeme svaly, které nám žádný masér nedokáže uvolnit. Pro toto období jsou tedy ideální,“ tvrdí cvičitelka jógy Vojtěchová. Zpívání manter nám může pomoct harmonizovat logické myšlení a emoce. Pozitivní účinek na naši psychiku však může mít i „obyčejné“ zpívání. Zpěv je terapeutická činnost už sama o sobě a má pozitivní účinek i na naše zdraví. „Při zpěvu dochází k hlubšímu okysličení, které povzbuzuje náš mozek a navíc pomáhá buňkám vyplavovat škodlivé látky. Zvýší se tak celkový výkon i imunita organismu,“ vysvětlujete Věra Vojtěchová 

Labilní plochy a tabata vás udrží v kondici 

Ne nadarmo se říká, že čím lepší máme kondici, tím mladší máme tělo. Skvělým cvičením, které můžete provozovat i v domácích podmínkách je tabata. „Tabata trénink využívá systém pravidelně se střídajících časových úseků (20 vteřin cvičení, 10 vteřin odpočinek) a je vhodný pro všechny, ať už jste aktivní sportovec nebo nesportovní typ. Díky labilním plochám zlepšíte držení těla, aktivujete hluboký stabilizační systém páteře a zmírníte svalové dysbalance. Pravidelné cvičení tabaty vám zvýší celkovou kondici, můžete zhubnout, zlepšit své tělesné kompozice a posílit problémové partie,“ říká fyzioterapeutka Veselá. Do tréninku můžete zařadit celou řadu cviků na gymnastickém míči, bosu, balanční čočce, s rollerem nebo třeba s overballem. Ale je důležité mít pořád na paměti, že kvalita provádění cviků je pro nás důležitější než kvantita. 

Oční jógou proti únavě 

Mnozí z nás tráví nyní hodně času u svých počítačů, chytrých telefonů nebo sledováním televize, což má negativní vliv na zrak. Při přetěžování očí se nám mnohem rychleji kazí zrak, může nás kvůli toho bolet hlava a cítíme se unavení. Pokud chcete očím ulevit a nechat je zregenerovat, vyzkoušejte oční jógu, která oči uvolní a funguje jako přirozená masáž oka. „Začněte krouživými pohyby, pokračujte pohledy různými směry, nahoru, dolů a do různých stran. Udělejte vždy přibližně 5 opakování na každou stranu. Cvičení můžete provádět denně,“ doporučuje Věra Vojtěchová. Kromě cvičení je důležitý také kvalitní spánek. Spěte v úplné tmě, protože i malá svítící kontrolka počítače stimuluje oční nervy, které na ni reagují a oči si kvůli tomu úplně neodpočinou ani během spánku. 

Jóga jako antidepresivum 

V současné době je obtížné vyhýbat se stresu, ale můžeme s ním efektivně bojovat. Najděte si sestavy, které vám vyhovují a začněte každé ráno pohybem!

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama