Reklama

6 rad od profesionálů, jak získat zpět ztracené sebevědomí

Sebedůvěra se v obchodě neprodává, ale dá se krok po kroku vybudovat.Sebedůvěra se v obchodě neprodává, ale dá se krok po kroku vybudovat.
Reklama
13138

Neumím říct„ne“…

Dávám příliš na názory druhých…

Poměřuji se neustále s druhými…pořád o sobě pochybuji…

To všechno jsou příznaky nedostatečného sebevědomí. Sebevědomí se ale v našich končinách často plete s namyšleností. Sebevědomí znamená vědomí si sebe sama – tedy, že vím, kdo jsem. Toto sebeuvědomění nám nemůže zvenčí nikdo dát ani vzít. Musíme ho najít sami. 

Dokud nevíme, kdo jsme, jsme závislí na hodnocení druhých. Naši hodnotu určují oni. Proto potřebujeme najít hranici vlastního já, kam už nemůžeme pustit nikoho – ani nejbližší lidi ve svém životě. Je to hranice pro naše „ne“, abychom se večer mohli podívat do zrcadla s dobrým pocitem ze sebe samých.

Skutečná sebejistota se v obchodě neprodává, ale dá se krok po kroku vytvořit. Jde o trénink vůle. Naučte se proto věřit sami sobě a dělat to, co pokládáte za správné vy sami a ne ostatní.

Možná vám pomůže 6 rad od profesionálních koučů, jak postupně můžete posílit svoje sebevědomí.

  • Začněte s důkladným sebepoznáním. Udělejte si čas pro sebe a položte si 10x otázku: „Kdo jsem?“ Po každé otázce si napište na papír odpověď, která vás napadne. Poté si svoje odpovědi přečtěte a napište si v jedné větě hlavní myšlenku, která z toho vyplývá, ať už se vám to líbí nebo ne. 
  • Vytvořte si svou osobní vizi. Jde o ideální představu svého já. Udělejte si v meditaci nejodvážnější představu sebe sama, ve které je všechno možné a žádné limity neexistují. Promítněte si film svého nejkrásnějšího já v plných barvách a ve všech detailech. Potom si tuto vizi ztvárněte nějakou výtvarnou technikou – koláží, myšlenkovou mapou, obrázkem, fotografiemi…  Svoje dílo si zavěste na viditelné
    místo a znovu si svou představu přehrávejte, kdykoli je to možné. 

  • Napište si 10 věcí, které na sobě máte rádi. Každý máme svoje silné i slabé stránky. Tentokrát zaměřte svou pozornost na ty silné. Máte jich určitě mnoho. Začněte posilovat dobré smýšlení o sobě samých. Svou hodnotu potřebujete objevit sami v sobě. Přemýšlejte o sobě v dobrém světle a napište si 10 vlastností, charakteristik či úspěchů, kterých si na sobě vážíte. 

  • Naučte se říkat „ne“ postupně tak, že začnete malými odmítnutími. Uvědomte si, že vaše „malá ne“ vás chrání, protože včas zabrání velkým problémům. Třeba nechcete jít na stejný film jako zbytek party. Tak to řekněte ostatním a běžte na svůj film. Nebo odmítněte nabízený alkohol na večírku a dejte si raději vodu. Ostatním je to jedno víc, než si myslíte. 

  • Vezměte si v důležitých situacích čas na rozmyšleno. Přirozeně v sobě máme potřebu plnit očekávání druhých na úkor sebe. Většinou máme tendenci udělat to, co od nás očekávají ostatní, protože od nich podvědomě chceme jejich uznání a pochvalu. Souvisí to s nedostatkem sebehodnoty a sebevědomí. Není nic lehčího, než si vyžádat čas na rozmyšlenou. S odstupem času si uvědomte, co vlastně doopravdy chcete a cítíte vy, a podle toho se pak rozhodněte. Tuto vědomou pauzu dávejte i sami sobě, když něco důležitého rozhodujete. 

  • Budujte nové návyky! Tvorba nových, užitečných a zdravých návyků má na naše sebevědomí obrovský dopad. Nejenom, že jsme zdravější a výkonnější, ale dostáváme tak sami sebe pod kontrolu. Díky vítězství nad sebou v sobě probouzím ten úžasný pocit, že jsme silní a že dokážeme to, pro co se rozhodneme. Posilujeme tak svou vůli a sebekontrolu. Nový návyk trvá vybudovat nejméně 3 x 21 dní, ideálně však až 9 měsíců. Stojí to ale za to!

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama