Reklama

Profi influencer | Tipy jak na sociální sítě přímo od odborníků

Chcete zabodovat na sociálních sítích? Tak to se musíte orientovat v trendech, které je aktuálně ovládají. Jaké že to jsou?
Reklama
12303

1| Kvalita fotek

Vizuální stránka sociálních sítí je nejdůležitější.

A ačkoli je pořád populární i styl fotografií aktuálních a uvěřitelných, technicky ne úplně dokonalých, stále více stoupá využívání fotobank nebo vlastního velmi kvalitně nafoceného obsahu. Co se týče oblíbenosti u fanoušků, je tato cesta sice tou nejnáročnější, zato velmi ceněnou. Nebojte se proto přidávat nejen „instantní“ fotky z telefonu, ale i ty profesionální a také si při focení pohrajte s kompozicí.

2| Aktuálnost obsahu

Mezi trendy, které je rozhodně vhodné vypíchnout, patří i aktuálnost. Určitě jste si všimly, jak značky využívají témat, jako je například Valentýn, Velikonoce nebo Vánoce. Nezapomeňte se i vy k takovým obdobím vyjádřit. Stejně tak je dobré, aby vaše Stories byly kompatibilní s obsahem na profilu. Instagram je o instantnosti – sdílet něco měsíc zpátky je nuda!

3| Být výjimečný

Žádná značka ani influencerka nechce být zaměněna za jinou. A už vůbec ne za konkurenční. To se však často stává, pokud značky a blogerky ve stejném oboru při komunikaci používají stejné či velmi podobné obrazové podklady a témata. Vždy je lepší být odlišný, jedinečný. Buďte své! To vám zaručí jedinečnou komunikaci. Udělejte ze svého feedu svůj originální podpis.

4| Vzdělávání se

Dnes máme naprosto neuvěřitelný přístup k informacím a firmy se (za úplatek, ale často i zdarma) o své know-how podělí.

Určitě toho využijte a vzdělávejte se. Zkuste například celodenní workshopy o sociálních sítích (Facebook s Andreou Bubníkovou a Kristýnou Szkanderovou nebo Instagram s Aki Votrubovou) od Czechitas nebo Jak na sítě – dvoudenní intenzivní kurz Michelle Losekoot a Elišky Vyhnánkové, skvělé kurzy najdete pak i na portálech Naucmese.cz nebo Seduo.cz.

5| Vyváženost barev feedu

Trend, který je více viditelný na Instagramu než na Facebooku, je slaďování fotografií v barevných tónech.

U Instagramu jste si dříve mohly všimnout velmi bílých fotografií, následně po nich přišlo ladění do studených modrých tónů, teplých zemitých tónů nebo vypíchnutí jedné barvy. Ke sladěnému feedu nejlépe napomohou presety (přednastavené efekty úprav) v aplikacích, jako je např. Lightroom.

6| Komunity

Facebook pro rok 2019 chystá spoustu změn. Jednou z nejzásadnějších jsou komunity a skupiny.

Povinně se do nichzapojujte. Ať už jste běžný uživatel neboznačka. Hledejte např. Girl power skupiny, kdezískáte spoustu rad, jak jako žena můžeteprorazit, nebo ty vzdělávací v nejrůznějšíchoborech, od učitelství v IT po poradnu kolemúčetnictví či podnikání.

7| Být všude vidět a znát všechno a všechny

Jedním z největších aktuálních trendů je být aktivní všude. Je to spíše realita než trend.

Mít profil na Facebooku, Instagramu, linkedinu, Twitteru, Snapchatu nebo tiktoku je dokonce v některých kruzích taková sociální povinnost. Nezapomínejme, že každá z výše uvedených sítí má jiný cíl a taky jiné sociální bubliny. Někdy je to uchovávání přátel z dětství, jinde vás zase sledují kolegové z práce nebo oboru, někdy jsou to lidé, které prakticky ani nikdy neuvidíte, ale navzájem se pro zábavu nebo inspiraci sledujete. Dávejte si tedy pozor, co kam zveřejňujete aneb „Cokoli řeknete, může být použito proti vám“.

8| Neduplikujte, tvořte

V případě, že se chcete na všech uvedených sociálních sítích pochlubit nějakou novinkou, máme pro vás tip. Představte si, že jste si koupilykřeslo, třeba neuvěřitelně instafriendly ušák z IKEA,a chcete se s ním všem pochlubit. Vyfoťte si hohned několikrát, ideálně z více úhlů, vyfoťte si s nímna šířku selfie, natočte bumerang na výšku. Právějste z jednoho produktu udělaly zajímavý obsahpro všechny nejpoužívanější sociální sítě a nakaždé je odprezentovaný trochu jinak.

EXTRA TIP: Nezapomeňte o nové fotce ve feedu na IG informovat i v IG Stories. Spousta uživatelů dnes neprojede IG dále než na 10 fotek, zatímco na Stories toho dokážou sledovat mnohem víc.

9| Instagramové rychlotipy

Hashtagy do bia: Uveďte do svého bia3 hashtagy, které vášprofil charakterizují.Můžete si vymysleti vlastní hashtag, kterýbude propojen jens vaším IG. My mámenapř. #casopisjoy#redakcejoy#joyczechrepublic

Jaké # zvolit? Nástroj Displaypurposes.com vám k danému hashtagu, např. #art, navrhne další, které se k němu hodí. Stačí je pak jen zkopírovat.

IG TV a Live vysílání: V tomto vidí zakladateléInstagramu budoucnost.V roce 2019 budou profily využívající IG TV a Live vysílání stavěny do popředí.

Geolokace: Označujte místa, kde jste fotku vyfotili. Spousta lidí vyhledává fotky čistě přes geolokace a dostane se tak snadněji k vašemu profilu.

Text: CZECHITAS

Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama