Reklama

8 nejhorších potravin v našem jídelníčku odhaleno

8 nejhorších potravin v našem jídelníčku odhaleno 8 nejhorších potravin v našem jídelníčku odhaleno To snad nemůže být pravda...
8 nejhorších potravin v našem jídelníčku odhaleno
{loadposition breadcrumb}

8 nejhorších potravin v našem jídelníčku odhaleno

To snad nemůže být pravda...

1. Pomerančový fresh

No samozřejmě, že si ho dopřáváme pravidelně alespoň dvakrát v týdnu v redakci, ale podle všeho děláme zásadní chybu. "Pokud do svého těla chcete dostat vitamíny, jezte čerstvé ovoce vcelku. Lisovaná šťáva místo všech zdravých živin obsahuje jen velké množství cukru," varuje americká dietoložky Zoe Harcombe.

2. Dietní cola

Cola bez cukru je podle nás ideální varianta sladké klasiky, podle nutriční specialistky Lovisy Nilsson ale rozhodně nemáme pravdu. "I přesto že neobsahuje cukry ani kalorie, díky umělému sladidlu aspartamu navozuje pocit nekonečného hladu."

3. Čína take-away

Ano, ano ano... Odnést si rychle připravené jídlo s sebou do redakce je naše oblíbená obědová varianta, asi bychom s tím ale měli přestat. Čínské fastfoody do jídel často přidávají silné zvýrazňovače chuti v podobě glutamanu sodného, který má na tělo asi tisíc negativních vlivů. Bolest hlavy, pocení nebo třeba návaly horka? No nic moc!

4. Margarín

Zatímco máslo v kostce má živočišný původ, tradiční místo v kuchyni i bohaté množství přirozených živin, margarín je často bohatý hlavně na vedlejší přísady a barviva. Rozhodně ve většině nejde o nic dobrého a tak když už potřebujeme na tmavý chléb něco namazat, vsadíme na máslo.

5. Kečup

Bez přečtení složení ho do nákupního košíku prostě nedáme. Zapomeňte na ten, který rajčata viděl maximálně z vlaku a když už, tak vsaďte na kvalitu bez přidaných látek.

6. Ochucené jogurty

Opravdu si myslíte, že je v borůvkovém jogurtu alespoň drobné procento borůvek? Kdepak, hlavní složku tvoří barviva a aromata. Vsaďte proto raději stejně jako my na bílý jogurt s čerstvým ovocem.

Snimek_obrazovky_2015-01-07_v_15.48.16

7. Popcorn z mikrovlnky

Ideální zdravý doplněk filmových zážitků, že... A zase špatně. "Pytlík popcornu je plný nezdravých přísad," říká známá americká specialistka na zdravou stravu Nicola Ragon-Paxton. Zkuste k filmu radši kyselé okurky! No fakt, čtěte TADY.

8. Bílé pečivo

O jeho nevhodnosti víme už dlouho, kde je ale reálný problém, proč tohle pečivo nekonzumovat? Zatímco bílá rafinovaná zrna mohou zahájit kolotoč zdravotních problémů od srdečních chorob až po diabetes 2. typu, tmavé pečivo kombinující několik typů nerafinovaných obilovin dostává riziko vzniku zmíněných nemocí na minimum.

Související články:

12 věcí, které můžete dělat jen s člověkem, kterého milujete
10 songů, které nakopnou váš sportovní výkon
Čínský horoskop: Co nám přinese rok 2015, rok dřevěné kozy?
Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama