

No stress! 7 tipů, jak zvládat víc věcí najednou
Nenechte se zavalit nesmyslným množstvím úkolů ze všech stran a staňte se odborníkem time managmentu! Co vám budeme říkat, i my tyhle rady potřebujeme jako sůl... Takže začínáme!
1. Pravidlo jednoho dne
Vzpomenete si, jak produktivní jste jeden den před odjezdem na dovolenou? No jasně, proměníte se v superhrdinu a během 24 hodin si postupně odškrtáte všechno, co jste potřebovali. Zkuste si podobný tlak a správnou míru adrenalinu v hlavě udržet každodenně, požene vás dál. Stanovte si v kolik přesně odejdete z práce, dejte si časový limit na splnění úkolu a, b i c!
2. Soustřeďte se vždy jen na jednu věc
I když se o ženách mluví jako o bohyních, které zvládnou dělat deset věcí najednou, v práci se tenhle přístup moc nevyplácí. Vyberte si jeden úkol a ten vyřešte na jeden zátah od začátku až do konce, všechno ostatní v tenhle moment počká. Takže už žádné odpovídání na maily v kombinaci s obědem, sháněním dárku pro maminku k narozeninám... Hezky všechno popořádku.
3. TO DO TODAY list
Dopřejte si každé ráno malou chvilku na sepsání všech věcí, které dnes reálně chcete stihnout. Můžete tam napsat pracovní povinnosti, vysávání, oběd, ale i zastávku u kamarádky. Po splnění každé položky na seznamu škrtněte to, co máte za sebou. Dostaví se malý pocit radosti a není nic lepšího než večer vyhazovat svůj seznam all inclusive vyškrtaný. Dnes S-P-L-N-Ě-N-O!
4. Buďte realista
Ne všechny úkoly se dají splnit na mrknutí oka. Zvažte proto, kolik potřebujete na co času a v klidu si velké úkoly rozložte na celý týden / měsíc / rok.
5. Naučte se říkat NE
Odmítnout s něčím pomoct se většině z nás naprosto příčí a i když už máme pocit, že nezvládneme udělat navíc prostě nic, s radostí přikývneme a přidáme na seznam nesplněných výzev ještě tuhle maličkost. Kde je ale konec? Přitom stačí jednou za čas vyslovit jednoduché NE a svět bude hned jednodušší.
6. Investujte čas do plánování
Neřešte všechno jako velká voda. Sestavte si teoretický recept na zdárné splnění výzvy a postupujte podle něj krok po kroku.
7. Naučte se delegovat
Nenechte se zaslepit představou, že co si neuděláte sami, to nemáte. Zkuste v sobě probudit důvěru v okolí a předejte některé ze svých úkolů ostatním, nebo je alespoň požádejte o pomoc. Ulehčíte si tak spoustu starostí.