Reklama

#BrideToBe: Jak zhubnout 5 kg za měsíc jako redaktorka Týna

Tak v první řadě – někdo vás musí požádat o ruku. Dělám si samozřejmě legraci, ale nějaké svoje silné PROČ (motivaci) opravdu potřebujete.
12033

Vím, o čem mluvím. Já sama jsem se dopracovala do takového stadia, že mě nemotivovaly větší a větší velikosti oblečení, které jsem si musela pořizovat, cvičící kamarádky a kolegyně v mém okolí, dokonce ani pohled do zrcadla. Zkrátka jsem se točila v začarovaném kruhu pondělních startů, zoufalství, lenosti a záchvatovitého přejídání. A to jsem před pár lety měla o 20 kilo méně a pohyb si dopřávala 6krát týdně! 

Víte, co mě dokopalo? Fotky ukazující tvrdou pravdu – dost odlišnou od obrazu, který mi ukázalo zrcadlo po zatažení břicha. Hned v závěsu se s blížícím termínem svatby objevovala i myšlenka na to, že přijdu do svatebního salonu a tam mi řeknou, že pro mě mají jen pytel, který se mi určitě líbit nebude. Moje důvody ale nebyly pouze tak povrchní, samozřejmě jsem se už opravdu necítila ve svém těle dobře, měla jsem problémy s usínáním a jídlo mi už vlastně ani nedělalo radost, protože mě okamžitě po něm dohnaly výčitky. 

Ale abych to moc neprodlužovala – podařilo se mi shodit už 5 kg za měsíc a sundat několik centimetrů v pase, přes zadek i boky. Ne, že by pro mě číslo na váze bylo stěžejní, ale je určitě fajn mít přehled o tom, jestli postupujete správně. Já mám to štěstí, že jedni z mých nejbližších kamarádů se zároveň živí jako trenéři a fitness coachové, takže mi radí v podstatě se vším. 

Zázraky se nedějí, jednoduché pravidlo, které jedině funguje zní – abyste shodili, musíte se dostat do kalorického deficitu. Což v praxi znamená: jíst méně. Ono totiž opravdu neplatí pravidlo, že si můžete dát, co se vám zrovna zachce, když každý den trénujete. I tím nejintenzivnějším pohybem spálíte celkem málo kalorií (profesionální atleti s nejtvrdším tréninkem spálí 600–700 kcal/hod!). Nejdůležitější vždycky bylo, je a bude jídlo.

A jak to dělám já? Hned na začátek říkám, že to určitě není cesta pro každého. První jídlo si totiž dávám v rozmezí 11:00–14:00 hodin. A většinou to bývá jen malá porce večeře z předchozího dne, nebo ochucený Skyr, polévka, případně zelenina třeba s mozarellou. Pořádně se rozšoupnu až večer, kdy si dám plnohodnotné, hodně výživné jídlo. Takže přílohu, maso, velký zeleninový salát a několikrát týdně si dám i vanilkový pudink slazený lžičkou javorového sirupu s ovocem, jako sladkou tečku. Pudink je totiž skvělá náhražka čokolády nebo čehokoliv sladkého. Večer před spaním se tedy najím opravdu hodně, abych dohnala svůj v podstatě celodenní půst. Snažím se jídla vyvážit tak, abych měla sacharidovou přílohu, tedy brambory, rýži a další jen jednou denně. V průběhu měsíce jsem ale měla i burger s hranolkami, několik kousků bábovky, donut a půlku čokolády! 

 

Netrápím se za každou cenu, ale když mám nekontrolovatelnou chuť nebo se chci odměnit, tak si nějakou dobrotu prostě dám a užiju si jí. A přesně tuhle cestu doporučuji všem, jen tak se z formování postavy stane udržitelný životní styl. Kromě stravy si hlídám i pohyb, abych měla energii. Trénuji třikrát týdně silově a zbylé dny se snažím alespoň občas vyplnit rychlou procházkou nebo jógou. O tom ale zase někdy příště, ještě mám velký kus práce před sebou.

Reklama
Reklama
Reklama
sledujte nás na instagramu
Přihlásit se k odběru newsletteru
* povinná pole
Reklama
Reklama